Lofsan

Höga stepup med extra vikt

[videofyme id=”650326″ width=”500″ height=”320″]

När man kör höga stepup är det viktigt att benet man vill träna får jobba klart till helt sträckt innan man sätter upp den bakre foten. Bröstet ska peka uppåt hela tiden och höften sträckas ut innan man sätter upp andra foten. Jag har 16 kg i händerna. Detta är en grym övning för lår och rumpa och har man extravikt och är strikt i tekniken får man kontakt med magen också.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

5 Kommentarer

  • Svara Anna 16 oktober, 2012 at 20:06

    Hej,
    Grym övning detta verkar vara! Tack för inlägget.
    En liten fråga. Hur många reps av denna kör du? Tabataintervaller? Eller kör du en cirkel där denna finns med?
    Tacksam för tips. Ska nog prova denna imorgon 🙂
    Mvh
    Anna

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Just denna körde jag detta pass 10 reps per sida och sen vilade jag medan Hans körde. Det var riktigt tungt, som fjärde övning i benpasset.

    [Svara]

    Anna Reply:

    Stort tack för svar!
    Körde det i en tabata intervall idag med liten vikt på 7 kg. Det tog vill jag lova 🙂

    [Svara]

  • Svara Josefine 16 oktober, 2012 at 23:44

    Hej Lovisa! Jag har kört mkt step up och down på box samt hopp upp på boxen en tid, ca 3 mån. Nu har jag fått ont i mina knän, precis ovanför knäskålen. Kan det vara att jag gör på fel sätt eller är mina knän bra känsliga för denna typ av träning?
    Tack för en superbra blogg!
    Kram

    [Svara]

  • Svara Sanna 17 oktober, 2012 at 06:33

    Tack för att du ger inspiration till att variera. Och tack för att du gör övningar som jag tidigare tyckt varit tråkiga roliga! Dina filmer ger jättemycket!

    [Svara]

  • Lämna kommentar