Lofsan

Hemmaträningspass på G

Ungefär samtidigt som jag fick den briljanta idén att skaffa en startplats till Stockholm Marathon på lördag så kom jag på den fina idéen att filma ett hemmaträningspass åt er. Så medan jag funderar på hur fasen jag ska lägga upp mitt livs längsta löplopp så vill jag att ni önskar fokus på hemmaträningspasset.

Vad vill ni träna?

Helkropp? Framsida? Baksida? Underkropp?

Jag filmar klockan 21!


Jag minns hur frustrerad jag känt mig under mina graviditeter, så begränsad. Nu har jag ingenting som stoppar mig så varför inte testa marathondistansen? Jag tycker om att vara allsidigt tränad så 27 chins i ena änden och ett marathon i andra vore coolt. Vi får se!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

26 Kommentarer

  • Svara Elise 29 maj, 2013 at 18:49

    Helkropp och gärna något utan redskap! Så jag kan ta med mig det på min resa till Malaga på lördag 🙂

    [Svara]

  • Svara Sunniva 29 maj, 2013 at 18:51

    Hej Lovisa!
    Jag skulle gärna vilja träna rumpan! Och magen! Ja och egentligen också vader, insidan av låren och axlar och armar. Haha jag kan inte bestämma mig men kanske det jag önskar är helkropps då!
    Kram på dig och tusen tack för all inspiration och träningsglädje du ger mig

    [Svara]

  • Svara Märta 29 maj, 2013 at 18:51

    Helkropp intervall (tabata)med egen kroppsvikt. Gärna flås o styrka varvat 🙂

    [Svara]

  • Svara Sunniva 29 maj, 2013 at 18:53

    Och lycka till med marathonlöpningen! Du är grym!

    [Svara]

  • Svara Elin 29 maj, 2013 at 18:53

    Helkropp. Ett pass att ta med sig på semestern!

    [Svara]

  • Svara Cecilia 29 maj, 2013 at 18:55

    Helkropp!

    Och begränsad eller inte, helt fin. 🙂

    [Svara]

  • Svara AnnMarie 29 maj, 2013 at 18:59

    Önskar tips på bra övningar för ryggen, ett stillasittande jobb och bärande av barnen frestar på ryggen. Känner mig svag i hela ryggen men främst nedre delen-svanken.

    [Svara]

  • Svara Cattis 29 maj, 2013 at 19:01

    Gärna framsida! Vilken tid siktar du på marathon?

    [Svara]

  • Svara Maria S 29 maj, 2013 at 19:01

    Åh vad spännande med maraton och kul med ett pass. Jag önskar ett helkroppspass med få redskap. Som fler skrivit bra att ha i sommar på semestern.

    [Svara]

  • Svara Jenny 29 maj, 2013 at 19:08

    Helkropp utan vikter som så många andra nämnt. Men gärna med lite extra fokus på armarna vilket är svårt att komma på själv utan vikter.
    Underbart vacker bild på dig som gravid.
    Kör hårt på maran :-), du är så grym.

    [Svara]

  • Svara Lena 29 maj, 2013 at 19:11

    Helkroppspass gärna varvat styrka och flås som Märta skriver! Stort tack vad det än blir!

    [Svara]

  • Svara viveca 29 maj, 2013 at 19:25

    Helkropp, men gärna annorlunda övningar för baksia. Tack å bock!

    [Svara]

  • Svara Hanna 29 maj, 2013 at 19:26

    Gärna ett svettigt helkroppspass eller ett nytt trx-pass. Har kört dina filmade hela pass många varv!
    Lycka till på lördag och stor tack för all inspiration! Kram Hanna

    [Svara]

  • Svara Linette 29 maj, 2013 at 19:36

    Så inspirerad av dig. Min man jobbar på annan ort 3 dagar i veckan och jag är ensam med barnen (3 och 5 år) i vårt hus på landet. Det är inte lätt att få tiden att gå ihop för träning, men dina filmade övningar och tabata-träning är guld värda. Tabatapass gör verkligen att man tränar till sista krafterna tar slut.
    Jag tycker det är svårt att hitta övningar där man tränar axlar och triceps utan en massa redskap. Har du något tips lär jag mig gärna! Så häftigt av dig att anmäla dig till maraton mindre än sju dagar bort! Så coolt, ska bli spännande att se hur det går för dig! Heja!!!

    [Svara]

  • Svara Therese 29 maj, 2013 at 19:37

    Hoppas att loppet går bra. Vi andra håller tummarna för er som springer.

    Jag önskar gärna ett pass utan redskap så jag kan träna på mina kommande resor som går till New York och Thailand.

    [Svara]

  • Svara Linda 29 maj, 2013 at 19:38

    Ben och rumpa, helt klart!! 🙂

    [Svara]

  • Svara Hanna 29 maj, 2013 at 19:42

    Gärna, mycket bål styrka och ben och rumpa behövs nu efter att jag har en 9 månaders liten kille hemma som jag behöver lite kraft till att bära omkring på. Gärna ett program du kan göra hemma eller ute! 🙂 Tack för en underbart fin och inspirerande blogg för oss nyblivna mammor! 😀 Kram Hanna

    [Svara]

  • Svara Saras Träningblogg 29 maj, 2013 at 19:42

    Helkropp eller underkropp! Utanredskap 😀 Vad vacker du är på bilden!!!

    [Svara]

  • Svara Fru Minimalist 29 maj, 2013 at 19:48

    Vad roligt, då ses vi i maratonvimlet på lördag! Min första mara också.
    Det är rekordmånga kvinnliga deltagare i år läste jag, heja oss tjejer! 🙂
    Spark i baken och lycka till! 😉

    [Svara]

  • Svara Malin 29 maj, 2013 at 19:51

    Helkropp och puls! Träning som förbättrar både styrka och flås 🙂
    Du är grym och mycket inspirerande!

    [Svara]

  • Svara Sara 29 maj, 2013 at 20:07

    Va roligt! Då ska jag hålla utkik från TV-studion. Kom förbi bussen och säg hej sen…om du orkar.

    [Svara]

  • Svara sofie 29 maj, 2013 at 20:21

    riktigt lyser om dej! Gärna baksida, helkropp:-)

    [Svara]

  • Svara Nancy 29 maj, 2013 at 20:52

    Nu är jag sent ute men jag önskar mig helkropp med fokus på baksida. 🙂

    [Svara]

  • Svara Karin FitnessochHälsa 29 maj, 2013 at 21:24

    Vad rolig du är som tre dagar innan maran kommer på att du ska vara med. Heja! 🙂

    [Svara]

  • Svara Jenny 30 maj, 2013 at 15:56

    Imponerande beslut så här dagarna innan maran, men så grymt bäst(!) som du är kommer du att klara den galant!!! Blir så impad och peppad av ditt beslut att nu ska jag banne mig anmäla mig till Lidingöloppet. Har aldrig sprungit längre än 15 km, men jag ska bestämma mig för att älska(!) Abborrbacken och anamma ditt motto; pannben, pannben, pannben!!!:)
    Du är en sann inspirationskälla och tack för ALLT(!) som du ger till oss dina trogna bloggläsare, du är absolut bäst på det du gör!!!
    Tänkte passa på att ställa några frågor:
    1) vilken pulsklocka rekommenderar du, gärna en med GPS?
    2) älskar dina fransar, var gör du din fransförlängning?
    Stort lycka till på lördag, jag kommer att heja på dig!!!
    Kram Jenny

    [Svara]

  • Svara best dresses ever pictures 12 december, 2013 at 14:08

    I just wanted to construct a quick remark so as to thank you for all of the lovely guidelines you are showing here. My considerable internet lookup has now been rewarded with beneficial tips to talk about with my co-workers. I would assert that most of us site visitors actually are quite lucky to be in a superb network with many marvellous people with great ideas. I feel somewhat fortunate to have come across the website page and look forward to plenty of more pleasurable times reading here. Thank you once again for a lot of things.

    [Svara]

  • Lämna kommentar