Lofsan

Hemmaträning med maken

Vi är hemma idag med, jag hade mycket administrativt arbete att göra och det kan jag lika gärna göra hemifrån. Baxter har hostat hela natten men helt symtomfri dagtid. Sån är han och kommer kanske alltid att vara. Jag ska försöka ordna en tid för utredning, fast jag har svårt att se vad man kan göra mot hans luftrör. Han har hostat sedan jag slutade amma vid 4 månaders ålder. Nu fick vi en extra dag hemma i alla fall och har ätit ostkaka med varma hallon till lunch och snart ska vi äta blodpudding till middag. När Hans kommer hem från Dalarna ikväll har han lovat mig att vi ska köra ett träningspass tillsammans hemma i vardagsrummet. Roligt att få sällskap!


Helt OT: I fredags hade Apple fest på sitt huvudkontor i London. Alex och jag minglade och nätverkade. 🙂

Previous Post Next Post

You Might Also Like

5 Kommentarer

  • Svara Anna Karin 17 januari, 2012 at 16:31

    Hej!

    Ett tips gå till vår Barnläkare Anders han jobbar numera på mama Mia. Vi har fått fantastisk hjälp med vår son som har astma.

    Om du känner för det!

    [Svara]

  • Svara Mikaela 17 januari, 2012 at 16:55

    Min son har också hosta & har haft vid varenda förkylning sen han fick rs-viruset. Nu äntligen har vi fått luftrörsvidgande att ha hemma & det är toppen. Kolla på din vårdcentral om dom inte kan kolla upp det.

    [Svara]

  • Svara Annika 17 januari, 2012 at 18:32

    Hej! En fråga angående övningar som denna, där du kör smala armhävningar, lyft åt sidan och rotationer http://www.youtube.com/watch?v=GbjxU3x9u1A&feature=g-user-u&context=G2233019UCGXQYbcTJ33awOVfQbDwkIRC4FUrF0n-zF8DO1_JuWfc. Hur många gånger bör man upprepa hela övningen? Räcker det att köra hela denna en gång under passet och sen komplettera med annat? Undrar rent generellt också när du kombinerar flera övningar utan paus hur många gånger det bör upprepas, typ som när du körde burpees och chins. Ytterliggare en fråga är om du satsar på att göra ett visst antal reps, om du kör under en viss tid eller bara tills du inte pallar mer? Väldigt tacksam för svar! Bra blogg förövrigt! 🙂

    [Svara]

    lofsan Reply:

    Jag brukar göra mellan två och fyra varv på såna övningar som du beskriver ovan. Oftast tre. Jag gör så många repetitioner som jag orkar med strikt teknik. När jag känner att jag fuskar så försöker jag byta övning. Jag vilar så lite som möjligt under passen och försöker hela tiden hålla pulsen uppe. Om jag gjort en riktigt tuff kombination, tex med burpees och chins så vilar jag kanske 45 sek innan jag känner mig tillräckligt stark och återhämtad för att kunna köra igen men jag tittar aldrig på klockan utan går alltid bara på känslan. När jag springer intervaller däremot så bestämmer jag alltid längden och vilan i förväg utifrån vad jag klarat på tidigare pass och hur kroppen känns för dagen.

    [Svara]

  • Svara Jenny 18 januari, 2012 at 10:42

    Har det diskuterats förkylningsastma/infektionsastma? Vår 1,5-åring som också alltid haft problem med långdragen hosta, speciellt nattetid, ska utredas för det nu och när de berättade om det föll liksom poletten ner – allt kändes igen!

    [Svara]

  • Lämna kommentar