Träning, Videobloggar

Hemmaträning med filmade övningar – helt pass

Här är ett komplett träningspass man kan träna hemma. Jag körde det precis här i vardagsrummet. Jag använde ett så kallat multiband eller TRX som redskap och en tabatatimer. Alla övningar med band är superbra för hela bålen, magen blir starkare när du har bra teknik och får gratis träning. Tänk på att vara rak i kroppen i alla övningar och hellre dra in svansen mellan benen än svanka. Jag kör två övningar växelvis hela tiden.

 

[videofyme id=”599155″ width=”500″ height=”320″]

Kombination 1: Utfall bakåt och Rodd. Fokus: Ben med lår och rumpa samt rygg, baksida axlar och biceps.

[videofyme id=”599171″ width=”500″ height=”320″]

Kombination 2: Knäböj kombinerad med omvända flies och Utfallshopp. Fokus: Rumpa, lår, baksida axlar och rygg.

[videofyme id=”599185″ width=”500″ height=”320″]

Kombination 3: Flies och Pullover. Fokus: Bröst samt axlar och mage.

[videofyme id=”599193″ width=”500″ height=”320″]

Kombination 4: Djupa hopp och Bicepscurl. Fokus: lår, rumpa och biceps.

[videofyme id=”599203″ width=”500″ height=”320″]

Kombination 5: Handstående planka med diagonala och raka benindrag. Fokus: mage och axlar.

[videofyme id=”599226″ width=”500″ height=”320″]

Previous Post Next Post

You Might Also Like

Skriv kommentar

  • Svara Freja 17 augusti, 2012 at 05:58

    Helt suveränt med dina videos! Hjälper mig så mycket och detta ska testas idag! Tack för att du fick upp mina ögon för TRX. Byggde dock en själv men funkar utmärkt!

    [Svara]

  • Svara Cecilia 17 augusti, 2012 at 06:27

    Tack fantastiska du! Vilken övningsbank du ger oss läsare! Ska köra passet ikväll under det stora körsbärsträdet på lantstället.. Blir perfekt! Trevlig helg!

    [Svara]

  • Svara clara 17 augusti, 2012 at 09:04

    Du är en av få träningsbloggare med perfekt teknik. Vilken kroppskontroll du har, fantastiskt! Även de största bloggarna har ofta dålig teknik när de visar övningar och det känns inte särskilt kompetent. Många som läser dessa bloggar har dålig kunskap och tar efter dessa.

    Därför är det roligt och inspirerande att se dig träna!!

    Kram Clara

    [Svara]

  • Svara Helena 17 augusti, 2012 at 09:34

    Du är en stor förebild och inspiration!

    [Svara]

  • Svara Jeanette 17 augusti, 2012 at 12:51

    Tack för den här övningen, den är super! Jag har precis gjort den, tack ännu engång du är en klippa!

    [Svara]

  • Svara Emelie 17 augusti, 2012 at 13:08

    Tack för passet! Grymt att du delar med dig så mycket! Har du tips på hur jag kan förändra passet, då jag fick barn för 2 månader sen? (läcker inte längre, men borde ändå avvakta med hopp gissar jag.) Annars sparar jag det till senare!

    [Svara]

  • Svara Sophie 18 augusti, 2012 at 18:45

    I sista övningen får jag inte upp foten ens i närheten av vad du får. Är det bara att köra på så långt upp man kommer eller ska jag göra på något annat sätt? TACK för all fantastik inspiration och övningar

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Gör ditt bästa bara!

    [Svara]

  • Svara Jeanette 19 augusti, 2012 at 10:31

    Hur ofta per vecka kan jag köra det här programmet?

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    2-3!

    [Svara]

  • Svara Jeanette 19 augusti, 2012 at 11:19

    Tack snälla!

    [Svara]

  • Lämna kommentar