Lofsan

Hemmaträning FTW

För mig är det väldigt viktigt att skapa en låg tröskel till träning och fysisk aktivitet, både för mina kunder och min egen träning. Hemmaträning är ett perfekt exempel på att bara man vet vad man ska göra och hur så kan du få till 100% effektiv träning med väldigt låg insats. Hans och jag ska i väg på fredagsdate och jag hade 30 minuter efter jobbet att välja mellan soffan och träning på. Soffan lockade mycket men jag vet hur mycket skönare det är att fira fredag efter träning. Jag tog fram timern på Iphone och satte ihop 2 block á 15 minuter med 4 övningar i vardera. Varannan styrka för bålen och varannan pulshöjare med ben i fokus. 1 minut på varje övning, 15 sekunder vila emellan. Svårare än så behöver det inte vara. Jag älskar att träna på gymmet med tunga vikter men ibland är det viktigare att passet blev av överhuvudtaget än processen att ta sig till gymmet. Och det allra viktigaste med träningen (förutom att den blir av) är att den är varierad.

Fyra av övningarna ser ni här:


Bicepsdrag i band.


Tricepspress i band


Stepdown med bicepscurl


Stepup med axelpress

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan cykla iväg på date. Älska fredagar!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

8 Kommentarer

  • Svara Kitty 17 maj, 2013 at 16:20

    Det är bland det bästa jag vet att träna hemma! Endast fantasin sätter gränser. Mina barn tycker också det är jättekul!! Fler borde få veta hur enkelt det är. Man behöver inte ett gym att springa på för att komma i form!

    Kram på dig!
    /Kitty

    [Svara]

  • Svara Frida 17 maj, 2013 at 19:01

    När du kör hemmaträning – värmer du upp något innan då? Eller behöver man inte värma upp när man ”bara” tränar hemma, dvs utan tunga vikter? Hur ser du på det? 🙂

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Jag lägger alltid någon övning först som är mjuk, jag värmer inte upp något särskilt innan men jag skulle inte köra någon hoppövning ouppvärmd.

    [Svara]

  • Svara alfredsmamma 17 maj, 2013 at 19:24

    Du kör ju många sammansatta övningar och träningsprogram, superkul tycker jag. Undrar dock, kör du rena ex biceps och tricepsövningar som du står och nöter med eller är din träning mest uppbyggd på helhetsövningar? Förstår du min fråga?

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Jag brukar växla. Det beror mycket på humör. Jag tycker att stora funktionella övningar är roligast och att träningen ska vara rolig är väldigt viktigt för mig. Men häromdagen körde jag bicepscurl för första gången på länge och lyckades köra 10 repetitioner med 15-kiloshantlarna. Det var häftigt!

    [Svara]

  • Svara alfredsmamma 17 maj, 2013 at 21:01

    Grym inspiration. Tack för alla övningar och sammansatta pass 🙂

    [Svara]

  • Svara sandro 17 maj, 2013 at 21:52

    Herre vilken mage! 🙂
    Är lite nyfiken Lovisa, använder du några kosttillskott?

    [Svara]

    Hans Reply:

    Nej. (Om inte godis räknas.)

    [Svara]

  • Lämna kommentar