Lofsan

Hemmaträning för ryggmusklerna

Om du tränar hemma eller utomhus gäller det att vara kreativ. En kul ryggövning som du kan köra tillsammans med din partner är omvända armhävningar eller rygghävningar. Greppa så kallat ”cirkusgrepp” där ni båda håller om varandras handleder/underarmar, ju mer böjda ben desto desto lättare blir rörelsen. Om du sätter upp fötterna på en bänk blir övningen tyngre. I denna övning tränas ryggmuskulaturen, baksidan av axeln och biceps. Hans brukar hjälpa mig när jag tränar hemma, häromdagen fick han stå när jag körde ett tabatapass, 8 varv med cirka 20 sekunder arbete och 10 sekunder vila.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

4 Kommentarer

  • Svara Miss F 14 januari, 2012 at 10:28

    Hittade precis hit! Kul och bra blogg. Härligt med lite träningsinspiration.

    [Svara]

  • Svara Jenny 14 januari, 2012 at 16:18

    Bra tips! Och jätteroligt att Baxter kommer förbi och pillar på snoppen i slutet 🙂

    [Svara]

    lofsan Reply:

    Haha! Han försöker skymma den för kameran. 🙂

    [Svara]

  • Svara SuperSHEro 14 januari, 2012 at 22:39

    Ah bra tips på grym övning! 🙂

    [Svara]

  • Lämna kommentar