Lofsan

Hemmaträning

Jag försöker hålla kvalitet på mina ensamma kvällar när Hans är borta och jag ska laga mat, bada barn och natta själv. Att köra ett kort och intensivt hemmaträningspass är ett sätt för mig att ge mig själv 30 min. Ikväll bytte jag om till träningskläder innan jag nattade barnen för att bibehålla motivationen även efter 90 minuter i ett mörkt barnrum. Tips till er som tappar suget under kvällen!

Dagens pass såg ut så här:

Utfall framåt med 3kg hantlar i händerna
Utfall bakåt med hantellyft åt sidan
Enbensmarklyft (film kommer imorgon)
Hantelrodd i planka
Växelvisa rotationer med rak arm mot taket (film kommer i helgen)
Axelkombination för utsidan av axeln (film nedan)

Jag kör 4 min tabata per övning, vissa övningar en sida i taget i 20 sek och vissa varannan repetition per sida. Med 1 min vila mellan varje övning blir det 30 helt perfekta minutrar att avsluta dagen med.

[videofyme id=”678032″ width=”500″ height=”320″]

Nu sover barnen och jag har ätit kesella till kvällsmål. Innan jag går och lägger mig ska jag städa mitt sovrum där all shopping från New York fortfarande ligger kvar i resväskan. Hans är manisk med att packa upp sin väska men det är inte min starkaste sida. Det är tur att vi är bra på olika saker här i livet. 🙂

Previous Post Next Post

You Might Also Like

5 Kommentarer

  • Svara En kvinnas dagbok 16 november, 2012 at 12:27

    Duktigt av dig att hålla på rutinerna! Det är många som slänger sig i soffan istället 😛

    [Svara]

  • Svara Mia 16 november, 2012 at 14:21

    Tack för en inspirerande blogg, läser den dagligen 🙂 En fråga ang plankan/sidoplankan. 5 mån sedan förlossning, har tränat plankan dagligen sedan ca 3 mån tillbaka. För att se förbättring har jag försökt att stå så länge som möjligt och är nu uppe i 2 min på rak planka och 3 min på sidoplanka. Är detta ett bra sätt att träna el är det bättre att köra ex 3 x 1 min med en tids vila emellan (hur länge) eller göra mer avancerade plankor istället? Hoppas du har möjlighet att svara! Mvh Mia

    [Svara]

  • Svara Nr 47: Träning som inte blev som det var tänkt « 16 november, 2012 at 15:20

    […] Uppvärmning: marklyft med kb avslutas med axelpress. Bicepscurl med kb 8, enhandsfattning, varannan arm Enarmsrodd med kb 12 Solen med viktplatta 5 kg Bicepscurls med stång 12 kg Rygglyft med roddrag, händerna håller i tom stång på 2 kg och vid varje rygglyft dras stången mot bröstet Axelkombination med 2.5 kg viktplatta från Lofsan […]

  • Svara Kristin 16 november, 2012 at 15:50

    Åhhh tack!! jag älskar dina hemmaträningspass….ser fram emot filmer i helgen =)

    [Svara]

  • Svara Träningsglädje 17 november, 2012 at 20:05

    haha jag är likadan som dig, min sambo packar upp på studs men min väska förblir ouppackad typ hur länge som helst. det ÄR ju så tråååkigt!

    [Svara]

  • Lämna kommentar