Lofsan

Helkväll med Samsung

I måndags höll jag i ett event i samarbete med Samsung. Först tränade vi tillsammans i min studio och sedan tog vi oss ut till Mall of Scandinavia för en mysig middag och ett inspirerande vip-besök i Galaxy Studio. För er som följt mig (och kanske varit där) vet ni att det en 100 kvm stor upplevelseyta där Samsung visar upp sina absolut senaste innovationer. Har ni inte varit där så passa på att besöka det i helgen. Galaxy Studio finns i MoS fram till den 9 november.

I Galaxy studio fick jag och tjugo härliga bloggläsare möjlighet att testa och lära oss mer om bland annat Gear VR, Gear 360-kameran och kika på den nya, superfina smartklockan Gear S3 som snart släpps i Sverige. Det finns två olika modeller på klockan, en classic och en frontier som jag tycker är riktigt snygga. Gear S3 är fulladdad med massa smarta finesser som verkligen underlättar i min vardag. Bl a kan man svara i telefon, lyssna på musik, styra appar som finns på mobilen och inte minst så är det en klocka jag kommer att använda av i min träning, både för att göra mig mer effektiv men även för att kunna följa min träning. Den mäter puls, har inbyggd gps och när jag kommer hem efter en löptur kan jag enkelt ladda upp min runda på mobilen. Ja, en smart smartklocka helt enkelt!

Jag ska få testa klockan sen när den kommer och lovar att berätta mer!

På tal om träning så lovade jag att dela med mig av passet som vi körde i måndags där 20 bloggläsare fick svettas lite. 🙂

Här kommer inspirationen till ett helkroppspass med ett par redskap som fungerar lika bra hemma som på gymmet. Byt ut övningar om du vill men tänk att det ska vara smidigt att byta mellan de två övningarna i varje par.

Samsungpasset i Lofsangruppens studio

Uppvärmning:

Rörlighet tex 10 av varje knäböj/huksittande med kroppsvikt, höftfällning och huksittande till sträckning uppåt.

Block 1:

Para ihop 14 övningar 2&2, dessa två övningar ska kunna göras på samma ställe, med samma redskap så att du kan jobba växelvis i 3 minuter utan att lägga tid på förflyttning eller byta redskap.

3*30s/30s, alltså 3 min utan vila, bara snabbt byte de två övningarna emellan:

1. Hantelrodd i framåtfälld position/Axelpress med knäböj mellan varje (sök på thrusters) använd samma hantlar i båda övningar.
2. Armhävning ner till golvet, använd knäna om du behöver för att komma upp till tå, håll emot ner till golvet/Plankan
3. Aktivt häng i räcke (sök hollow position) /Step-up på bänken man använt i hänget
4. Sumomarklyft med kettlebell/Raka smala marklyft med samma kettlebell
5. Sving med kettlebell/Frontböj med samma kettlebell i famnen
6. Plankrodd (stå i planka med händerna på hantlar och jobba varannan arm i rodd) med hantlar/Rygglyft med skulderaktivering (vrid upp tummarna mot taket)
7. Ryggliggande upp i situps med raka ben och sträckta armar uppåt/Rumplyft liggandes på rygg, räta ut benen halvvägs mot golvet

Vila 30-60 s mellan varje övningspar (alltså mellan varje 3-minutare)

Block 2:

Gör allting samma sak igen men nu bara 2 min, alltså 2*30s/30s.

Vila 30 s mellan varje övningspar (alltså mellan varje 2-minutare)

Block 3:

Samma sak 1*30s/30s. Vila 15-30 s mellan varje övningspar (alltså mellan varje 1-minutare)

Stort tack Samsung för en riktig helkväll!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

1 Kommentar

  • Svara Malin 4 november, 2016 at 13:54

    Detta är ett pass jag kommer spara och köra med mina kompisar och kommande PTkunder 😉 kändes i hela kroppen 😀 och var verkligen RIKTIGT ROLIGT! tack för en kul kväll 😀

    [Svara]

  • Lämna kommentar