Lofsan

Hård magträning

Detta är ett superset (två övningar på raken utan vila) för magen. Den första är avancerad den andra basic. Prova att bara hänga i stången först och dra upp knäna mot bröstet. Den varianten jag gör är svinjobbig och det är få tjejer som klarar den så bli inte nedslagen. Det viktigaste är att du gör ditt bästa.

Övning två kan du lika gärna göra på en matta men jag har blivit lite för benig de senaste veckorna och får ont i svanskotan och sittbenen om jag inte kör på mjuk dyna som en bänk. Tänk på att dra in naveln ordentligt mot ryggraden även i svåraste läget så att du inte putar med magen istället. Det är svårt men superviktigt när man tränar magen.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

Skriv kommentar

  • Svara Jennie 13 september, 2011 at 20:28

    Men SHIT, Kvinna! :-O
    Du är helt otrolig! Du är min idol 🙂

    Och det jag gillar extra mycket är att man verkligen ser i ditt ansiktsuttryck att det är jobbigt, att du verkligen tar i.
    Gillar inte videos där personen i fråga inte ens ser ansträngd ut, jag känner mig helt värdelös när jag nästan vill avlida om jag skulle göra så medans den andra personen ser helt oberörd ut.

    [Svara]

  • Svara Emelie 13 september, 2011 at 20:29

    Grymma övningar! Har fått lära mig att man inte ska göra situps efter en graviditet (ever again typ!), är den andra övningen i klippet lik sit ups på något vis eller är den mer som plankan? Om du förstår vad jag menar, typ hur musklerna jobbar eller nåt. Haha, kan inte förklara så bra.

    Sen undrar jag hur du tycker att man ska göra om man tränar direkt på morgonen innan frukosten. Vad ska man äta innan ett konditionspass (typ intervaller) eller innan ett styrkepass för att orka genom hela passet? Tidigare har jag fått förslaget att ta en proteinshake, men undrar om du har några mer ”naturliga” förslag.

    Funderar även på vad skillnaden blir om man, som jag ofta gör, kör 4-6 övningar på raken, 3-4 varv, mot att bara köra 1-2 övningar åt gången. Det blir ju mer tidseffektivt att sätta ihop alla övningar som jag ofta gör nu, men jag kanske går miste om något annat?

    Tack för en peppande blogg!

    [Svara]

  • Svara elinjosefine 13 september, 2011 at 20:32

    WOW!! Ser sjukt jobbigt och kul ut! Måste testast någon gång. Inte för jag tror att jag klarar första övningen men endå 😉

    [Svara]

  • Svara Jenny 13 september, 2011 at 21:31

    Tack snälla underbara du för alla inspirerande videoklipp!!! Du är sjukt bra och peppar mig till att träna mer 🙂
    Jag ska till och med investera i en timme med personlig tränare för att få ett eget upplägg på träningen. Tyvärr bor jag för långt från Stockholm för att kunna gästa dina pass.

    [Svara]

  • Lämna kommentar