Lofsan

God morgon!

Har ni klivit upp än? När jag cyklade till gymmet imorse var det fortfarande kolsvart ute. Det betyder att hösten är här. Jag vet inte hur jag förhåller mig till den. Mysig men mörk. Som ett avslut på sommaren men start på vintern. För min del känns hösten kort. UnderBARA BARNmässan, resan till Bugaboo i Amsterdam, flytt till Södermalm, resan till Köpenhamn och sedan New York och sen är det jul!

På vägen till jobbet i morse mötte jag inte en kotte mellan Drottninggatan och Odenplan men nere på Sats är det fullt ös från klockan 06. Att träna på morgonen passar både föräldralediga mammor, pensionärer, studenter och annat löst folk som sen går till jobbet. Alla har lika många timmar på dygnet så varför skulle bara en del hinna träna? Det handlar om prioriteringar, planering och struktur och framförallt motivation.


En av mina duktiga mammor som jag tränar fortsätter få fina resultat. Om man strävar efter en viktnedgång är det lagom att gå ner ett halvt kilo i veckan, max ett helt om man är stor. Om man använder måttband som mätmetod är det rimligt med max 1 cm minskning per vecka. Men dessa två siffror bygger på att man satsar helhjärtat och inte fuskar eller tar genvägar. Långsiktighet är det allra viktigaste för kroppen. Du ska använda den resten av ditt liv, den förtjänar den bästa behandlingen och sunda metoder. Skippa pulverdieter och bantning. Ät bra och riktig mat och träna hårt utifrån dina förutsättningar så kommer resultaten. Stressa inte!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

Skriv kommentar

  • Svara i min lilla lilla värld 12 oktober, 2011 at 11:53

    Bra skrivet du.. Då håller jag mig till planen alltså 😉

    [Svara]

  • Svara Jenny 12 oktober, 2011 at 15:50

    Hösten är mysig, speciellt dagar med kall, frisk luft, skinande sol och riktigt röda löv på träden! Idag har vi en sådan, och timingen blev perfekt med studiedag på dagis som ledde till ledig förmiddag som kunde ägnas åt riktigt lång promenad med minstingen.

    Annars är väl det negativa med hösten just de mörka morgnarna – mitt sätt att hinna träna brukar vara att springa tidigt på morgonen, sådär tidigt så att jag är hemma igen kl 6 och kan köra morgonracet med barnen alt åka till jobbet. Men nu är det tyvärr för mörkt för morgonlöpning…

    [Svara]

  • Svara Mickis 12 oktober, 2011 at 20:11

    Jag undrar vad du tycker om drycken celsius?
    Jag tog en sån innan jag gick till gymmet igår, och jag inbillar mig att jag faktiskt vart lite mer på g och orkade längre! 🙂 vart visserligen bara kondition i 55 min.. och då tyckte jag att jag kunde köra på mer.. kände mig lite speedad på ett härligt sätt 🙂
    så, är det bara en hypad produkt el har du någon erfarenhet om den?

    [Svara]

  • Lämna kommentar