Lofsan

Gårdagens träningspass

Jag vet att det brukar vara uppskattat när jag berättar exakt om hur ett av mina egna träningspass ser ut. Jag gillar inte att skriva ut vikter och sånt eftersom jag inte vill att ni ska jämföra er med mig. Däremot kan jag skriva att jag körde tunga övningar igår och med tunga menar jag att jag använder vikter som jag orkar mindre än 10 repetitioner av.

Jag brukar  springa snabba intervaller tre gånger i veckan och då som en första del av ett träningspass med styrkan efteråt. Igår körde jag detta:

-Uppvärmning: 10 min joggning

-Löpintervaller på löpband: 3 omgångar med en trappa från 10 sekunder upp till 60 sekunder med 10 sekunder ökning för varje intervall. Vilan är lika lång som jag precis har sprungit: 10/10 20/20 30/30 40/40 50/50 60/60 och sedan börjar jag om med 10/10 igen och uppåt. Totalt 3 varv. 2,0 i lutning och 17 km/h i hastighet.

-3 Superset styrka: Latsdrag i cablecross och viktlyft med raka armar. (se filmen)

[videofyme id=”833711″ width=”500″ height=”320″]

-3 Superset styrka: Hantelrodd på bänk och bicepscurl.

-2 block magträning:

3 övningar mage på steplåda. (se filmen)

[videofyme id=”831317″ width=”500″ height=”320″]

-3 varv med 45 sekundersintervaller arbete och 15 sekunder vila: Planka med fötterna på bosuboll och pikstående med sträckning på pilatesboll. (se filmen)

[videofyme id=”717385″ width=”500″ height=”320″]

 

Det här är ett typiskt Lofsanpass. Stor variation och mycket kondition!

 

Previous Post Next Post

You Might Also Like

8 Kommentarer

  • Svara Kim 4 februari, 2013 at 14:24

    Tack för all taggning o inspiration. Låter som Lofsan passen skulle passa mig också perfekt. Detta ska jag testa i morgon. Skulle va sååå kul att få chansen nån gång att ha dig som PT. Tror du är super på att få en att våga och orka det där lilla extra som ibland är så svårt när man är själv.

    [Svara]

  • Svara Emma H 4 februari, 2013 at 15:48

    Vilken inspiration:-) Tack för att du delar med dig!
    En fråga, om jag tränar hemma och har en crosstrainer, kan jag då köra ungefär samma upplägg på intervallerna på den? Förstår att det inte blir samma sak men kul med nåt nytt:-)

    Emma

    [Svara]

  • Svara Sofia L. 4 februari, 2013 at 17:37

    Hur kommer det sig att du kör intervallerna innan styrketräningen? Brukar det inte rekommenderas tvärtom, för att man ska orka hålla tekniken etc.? Skulle vara kul om du skrev om det här med att blanda styrka och kondition (för annars läser jag mest att det är bäst att dela upp det).

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Kör först det du prioriterar mest och vill bli bättre på.

    [Svara]

    Sofia L. Reply:

    Tack för svaret! Då blir det lite klarare :).

    [Svara]

  • Svara Aniika 4 februari, 2013 at 20:02

    Thanks, behövde lite inspiration inför veckans pass på Sats!

    [Svara]

  • Svara En trogen läsare 5 februari, 2013 at 09:27

    Tack! Det är verkligen uppskattad av mig när du lägger ut dina pass. Tack igen!

    [Svara]

  • Svara Noomi 6 februari, 2013 at 14:19

    Det här passet ska jag köra imorgon! Tackar för grymma övningar!!

    [Svara]

  • Lämna kommentar