Lofsan

Gå-intervaller på band

Jag sparar på benen här uppe i Åre inför skidåkningen men känner ändå att jag vill jobba mycket med hjärta och lungor. Gymmet på hotellet är litet men helt okej utrustat. Här kommer inspiration till konditionsträning på löpband utan att man behöver springa.
 
 1-15 minuter. 6,5 i fart, öka lutningen med 1,0 varje hel minut.
 
 15-20 minuter. 6,0 i fart, 15 i lutning hela tiden.
 
 20-35 minuter. 6,5 i fart, sänk lutningen 1,0 varje hel minut.
 
 35-40 minuter. 6,5 i fart, 15 i lutning hela tiden.
 
 Om du är ovan att gå snabbt kan du köra 5,5 istället för 6,0 och 6,0 istället för 6,5 i fart. Detta är ett varierat och kul sätt att konditionsträna genom att gå tycker jag. Perfekt om du inte vill springa av någon anledning!
 
 


Efter några timmar i backen är det skönt att gå på bandet en stund tycker jag. Här är jag i full mundering för hotellfrukost.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

1 Kommentar

  • Svara Cina 25 december, 2014 at 22:21

    Tack för toppen tips!!
    God fortsättning!

    [Svara]

  • Lämna kommentar