Lofsan

Frukostsalong om digitala ambassadörer

Här är en inbjudan till er som själva bloggar eller som är intresserade av PR och vill lära er mer om digital kommunikation. Onsdagen den 9/4 klockan 08-09 kör PR-byrån Springtime en frukostsalong på temat. 

Så här står det i deras inbjudan:

I en alltmer digital värld och ett dramatiskt förändrat medielandskap måste vi anpassa vår kommunikation efter de nya förutsättningarna. Att nå digitala ambassadörer och att hitta samarbeten som är kreativa och utvecklande, men framför allt relevanta, kan bli en avgörande framgångsfaktor för ett varumärke.

Onsdag den 9 april anordnar vi därför en frukostsalong om hur man bygger starka varumärken med hjälp av digitala ambassadörer.

Vi gästas av tre talare som lyckats skapa starka varumärken utifrån helt olika perspektiv, men gemensamt att deras framgångar bygger på deras digitala närvaro.

Camilla Dymling, vd på Rosa Skrot, kommer att berätta om hur familjeföretaget förvandlat ett rosa gym till en succé via intelligent digital närvaro och ett klokt ambassadörstänk. Rosa skrot är gymmet som på ett år lyckats bli Sveriges tredje mest omtalade gym bland svenska bloggar.

För Karim Walldén, nordisk PR-chef för Unilevers Personal Care- portfölj, har den digitala närvaron högsta prioritet. Det är via de digitala kanalerna varumärken som Dove, TRESemmé och Sunsilk byggt en stark relation med sin publik, och Karim kommer att tala om hur de byggt framgångsrika konsumentvarumärken via bloggrelationer.

Lovisa ”Lofsan” Sandström, driver en av Sveriges största bloggar inriktad mot träning och familjeliv, är träningsexpert hos TV4 och skriver regelbundet artiklar till Sveriges största tidningar. På vår frukostsalong kommer Lovisa prata om hur hon byggt sitt personliga varumärke och vilken betydelse ambassadörer har för att utveckla varumärket.

 

Om du tycker att detta låter intressant kan du anmäla dig till Springtime (salong@springtime.nu) så att de vet att du kommer. Det är ett begränsat antal platser.

 

IMG_8377Mitt personliga varumärke är det som har tagit mig så här långt i min karriär. Från att ha varit en ”vanlig” PT på en gymkedja jobbar jag nu som hela Sveriges PT på till exempel TV4 och Nyhetsmorgon. Här är min fantastiska kollega Sebastien Boudet som vispar grädde åt Baxters tårta.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

1 Kommentar

  • Svara Prioritera mera! Om att välja var en ska lägga sin kraft | Om du var mina träningstajts – hade du varit svettig nu 9 april, 2014 at 09:47

    […] gå på Claras byrå Springtimes frukostsalong om digitala ambassadörer. Det lät superkul, med Lofsan och Rosa Skrot som huvudattraktioner. Tyvärr insåg jag i sista sekund att det krockade med en […]

  • Lämna kommentar