Lofsan

Fredagsträning med filmad övning

Åh, äntligen är det fredagseftermiddag. Gud vad jag har längtat efter denna dag! Jag ska köra ett cirkelträningspass på ett event på Rosa Skrot ikväll annars är jag helt obokad hela helgen. Det var länge sen jag hade en helt lediga helg!

Det är en lång fredag för mig med PT-kunder sedan 07 i morse, företagspass på eftermiddagen och sedan pass ikväll igen men Hans och jag bokade in en träningsdate och Kebablunch mitt på dagen, kul!

Vi körde massa excentriska chins. Då drar man sig upp med hakan ovan stången först och sedan tar den andra personen tag runt midjan och drar neråt. Då måste man bromsa med musklerna motsatt att bara åka ner med kroppen med hjälp av tyngdkraften. Det är ett bra sätt att bli bättre på chins/pullups med. Du behöver egentligen kunna en enda, allt fokus kan ligga på bromsfasen.

Dessutom körde vi massa kroppsviktsövningar, bl.a. rodd i ringar. Jag älskar övningar med kroppsvikt och när de går att krydda till lite extra. I klippet nedan ser ni två varianter på rodd till exempel, den med snett drag är galet jobbig.

[videofyme id=”987268″ width=”500″ height=”320″]

Nu ska jag umgås med gräbsen några timmar innan sista arbetsinsatsen för dagen. Jag ser fram emot en helg med god mat och mycket träning!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

3 Kommentarer

  • Svara fitnesscoachen 8 mars, 2013 at 16:13

    Ringar är himla användbart! Roliga övningar!

    [Svara]

  • Svara Erica 8 mars, 2013 at 18:54

    Grymt jobbiga!

    [Svara]

  • Svara Ellen 9 mars, 2013 at 12:31

    Tack för pre-tränings inspirationen. Då vet jag vad dagens utmaning på min klass blir idag 😉

    [Svara]

  • Lämna kommentar