Lofsan

Fredagsgöra och filmning

Jag brukar ha fredagar till att göra pappersarbete, försöka komma ikapp med min mail och såna administrativa grejer som det innebär att ha eget företag. Ibland är jag tokigt effektiv och får supermycket gjort och då och då kan det gå en hel dag och jag känner att jag inte kommit någon vart. Idag har varit en riktig checklistedag från morgon till kväll. Bankmöte, lunchträning med en av mina företagskunder i Tanto, ytterligare ett möte med ett företag jag kommer att samarbeta med framöver och förberedelser av löparskolan vi drar igång på måndag har jag hunnit med.

Ida är på Stockholmsbesök och fick agera träningsmodell när vi filmade 10 styrkeövningar som kommer att ingå i 6-veckorsprogrammet Röhnisch Running School. Vi är ett väldigt bra team Ida och jag. Det är raka puckar, direkt på sak och effektivitet som gäller när vi jobbar tillsammans. På söndag anordnar vi ett stort träningsevent på Rosa Skrot, det kommer bli galet kul!

Ikväll blir det lasagne härhemma som Hans och Tom gjort och sen ska jag äta lite glass framför TV4 play. Jag följer engelska serien Broadchurch och har ett avsnitt att se ikapp. Sen har jag inte sett Vasaloppsavsnittet i en Svensk Klassiker på SVT play, en helt fantastisk dokumentärserie man bara måste se om man har något som helst intresse eller engagemang i uthållighetsträning. 🙂

Hoppas ni får en fin fredagskväll!


Dagens pass för ett av mina företag jag tränar varje fredag var ett tabatapass med 5 styrkeövningar och 2 pulsövningar. Vi jobbar bara med kroppsvikt i Casalls multitrainerband och kondition med fallskärm och agilitystegen.


Vi värmde upp med tabataknäböj. En tabataintervall är 4 minuter lång och är uppdelad i 20 sekunder träning och 10 sekunder vila, 8 omgångar totalt.


Ida visar övningar och jag förklarar syfte och mål i övningarna. Dessa filmer kommer att finnas på våra bloggar fr.o.m. nästa vecka så att ni vet vilka övningar ni ska komplettera er löpträning med.


Ida har bara styrketränat ordentligt i ett år. Hon har bra potential med andra ord sett utifrån den muskelmassa hon byggt hittills. Jag älskar hennes axlar. 🙂

Previous Post Next Post

You Might Also Like

4 Kommentarer

  • Svara Fru Minimalist 13 september, 2013 at 22:03

    Kul att du nämner tabata-övningar! Jag började av en slump prova det förra veckan, 5-6 övningar per pass, blandar kroppsvikt och övningar med vikter, och oj vad trött jag blir i musklerna trots så pass få övningar! 🙂 En helt annan trötthet än efter ett ”normalt” gympass/styrkepass. Nu ska jag googla ”Lofsan tabata” och hoppas hitta tips på lämpliga tabata-övningar 🙂 även om de flesta vanliga styrkeövningar visserligen funkar för konceptet.

    [Svara]

  • Svara Marina 15 september, 2013 at 09:45

    Tabata gillar jag verkligen!

    Tänkte höra med dig om du känner till någon websida eller annat infoställe för träningsevent/träningshelg i Skåne? Jag vill gärna gå på en sådan helg men den enda jag hittat nu är en helg i Åhus och det datumet kan jag inte. Det verkar hända så mycket sådant kul i Stockholm :).

    [Svara]

  • Svara Maria Gerke 15 september, 2013 at 19:31

    Blir så glad att du skriver, ”bara tränat styrketräning ordentligt i ett år”. Jag drog igång ordentligt efter årsskiftet efter sista graviditeten och blir ibland lite otålig vad det gäller resultat :-). Håller med dig hon ser grymt stark ut!!!

    [Svara]

  • Svara FörortsPappan 15 september, 2013 at 21:02

    Bara ett år är riktigt bra, hon ser så sjukt stark ut! Kul med löparskola och filmer, jag fattar INTE hur du hinner med allt. Det får du skriva ett inlägg om någon gång om du inte redan gjort det. Du är grym Lofsan!

    [Svara]

  • Lämna kommentar