Lofsan

Fredagsfys – as usual

På fredagar har jag min obligatoriska fredagsträning. Just nu innebär det massa chins och jag är inne i en period med uthållighetsfokus där passen går ut på att nå 100 repetitioner på så få omgångar som möjligt. Förra passet som var upplagt på samma sätt krävde 6 omgångar med 27, 21, 21, 15, 10, 6 chins. Idag lyckades jag öka uthålligheten på så sätt att jag bara behövde 5 omgångar för att nå 100: 27, 18, 20, 20, 15 repetitioner.

Det är lätt att stirra sig blind på att göra så många som möjligt av en övning men jag tycker att det är minst lika viktigt att se helheten och förbättringar överlag. Det var ett mycket skönt träningspass med mycket handstående övningar också.


Hanna är min förebild när det gäller styrka kopplad till kroppsvikt och kroppskontroll. Det finns ingenting Hanna inte kan göra!


Clara kämpar också på med sina chins och det börjar släppa för henne nu.


Hanna coachar mig i handstående teknik.


Och så ska jag lära mig stå på huvudet. Prova!


Och efter fredagsfys blir det fredagsmys. Denna gång fika på Fabrique med barnens morfar. Sixten är paparazziskygg.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

6 Kommentarer

  • Svara Julia 11 oktober, 2013 at 16:54

    gud ser livsfarligt ut 😀

    [Svara]

  • Svara Ulrika 11 oktober, 2013 at 17:47

    Rekommenderar INTE att folk i allmänhet testar att stå på enbart huvudet. Även vanliga huvudståenden typ tripod och klassiskt yogahuvudstående kräver att man gör rätt tekniskt och belastar nacken så lite som möjligt för att vara säkra. Risk för allvarliga skador annars.

    [Svara]

  • Svara TUMADRE 11 oktober, 2013 at 18:00

    Att stå på huvudet ser ut att göra skitont! :-O
    Jag kan med armbågarna på golvet som stöd och bara det är påfrestande för nacken. Du ser riktigt stark och fokuserad ut! Heja!

    [Svara]

  • Svara elin 11 oktober, 2013 at 20:08

    Hjälp!! Vill verkligen kunna göra chins, testat och det går inte! Hur gör jag, några tips jag kan tänka på? Satsar på excentriska till att börja med, hopparupp. Räcker detta och till slut så kommer det? Mycket tacksam för hjälp!

    [Svara]

    Agge Reply:

    Jag körde excentriska flera dagar i veckan i flera veckor, tillslut gick det. Ge inte upp! Rörlighetsövningar för axlarna är också att rekomendera.

    [Svara]

  • Svara Therese 11 oktober, 2013 at 20:37

    Gokväll 🙂
    Måste bara fråga en sak som jag hoppas du kan hjälpa mig med. Jag håller på med Rönisch 5 km skola 🙂
    Har iofs bara kört 2 pass. Men nu när jag ska göra pass 3. (http://www.rohnisch.com/blog/se/rohnisch-coachar/rohnisch-running-school-pass-3/)
    Meeeen, jag bor i den plattaste delen i Sverige & har ingen backe i närheten. Hur genomför jag pass 3?
    Ha en mysig kväll! Kram /Therese

    [Svara]

  • Lämna kommentar