Lofsan, TV4

Frågestund på TV4 Nyhetsmorgon

Det verkar som att träningsintresset på TV och i tidningar är som störst nu första veckorna på året. Min stora samarbetspartner TV4 Nyhetsmorgon har verkligen kickstartat med både inspirerande författaren Annika Sjöö och journalisten Jenny Sunding som gäster på temat träning och på söndag återupptar vi PT-skolan igen. PT-skolan är mitt eget koncept tillsammans med Nyhetsmorgon där jag utifrån er bloggläsare och TV-tittarnas intresse skräddarsyr upplägg på temat träning. Söndagen kommer att inrikta sig på Styrketräning för kvinnor och sker i form av en frågestund. Ni har möjlighet att ställa era frågor här i kommentarsfältet eller via Twitter @lofsan #nymo eller #nymopt.

 

Bild från tidigare inslag i PT-skolan där vi hade temat löpbandsträning. Jag gick igenom tekniken för löpband och hur man på ett effektivt och säkert sätt kan konditionsträna på löpband. Jessica Almenäs fick infallet att själv prova, hon är så rolig!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

10 Kommentarer

  • Svara Malin 3 januari, 2014 at 13:20

    Hej Lofsan!

    Jag har börjat att löpträna sen några månader tillbaka. Har aldrig använt mig av denna träningsform förut då jag istället sysslat med lagidrott. Sen jag fick mitt andra barn sommaren -12 så har jag fått delade magmuskler som inte gått ihop. Jag skulle vilja ha några tips på övningar som jag kan göra hemma och där det inte krävs några hjälpmedel såsom vikter och liknande.

    Om jag skulle satsa på ett hjälpmedel att använda vid hemmaträning, vilken grej skulle du rekomendera då, tex en boll?

    Grym blogg för övrigt!

    [Svara]

  • Svara Anita 3 januari, 2014 at 14:41

    Jag skulle vilja ha styrketräningstips för oss öve femtio med målet att vara frisk och klara av vardagen. Det är sällan något är riktat till vår åldersgrupp och vi är många som vill hålla igång utan att ha stora prestations mål.
    Din blogg är toppen. Du ger mig så mycket kunskap och inspiration. Jag har precis avslutat ditt juldagspass.

    [Svara]

  • Svara mari 3 januari, 2014 at 15:12

    bra klipp 🙂

    [Svara]

  • Svara Anna 3 januari, 2014 at 16:17

    Tycker man ska ta upp och fokusera på när träning blir ohälsosam…
    Gäller att visa detta också för de unga där ute….

    [Svara]

  • Svara Hannah 3 januari, 2014 at 16:23

    Så här i förkylningstider kan det vara bra att få veta lite om hur man ska tänka när man är förkyld/hostig. Kan man träna nåt eller ska man vila helt och hållet och när kan man börja träna igen?

    Även intressant att veta mer om cardio resp. styrketräning om man inte behöver gå ner i vikt utan ”bara” få fastare och starkare kropp. Hur mkt cardio behöver man lägga in eller kan man utesluta det?

    [Svara]

  • Svara Malin 3 januari, 2014 at 16:44

    Jag undrar två saker:
    Hur vet man när det är ok att springa på asfalt och träna med hopp efter en graviditet

    Varför har tjejer så mycket svårare än killar att göra chins och hur ska man tänka/träna för att hitta rätt muskler och bli bra på det? Känns som en så heltäckande övning liksom.

    [Svara]

  • Svara Moa 3 januari, 2014 at 21:03

    Hej!
    Tack för en bra och inspirerande blogg.
    Vill veta mer om hur vår bäckenbotten är konstruerad och
    om man kan skada den på något sätt när man
    styrketränar tex vid tung benböj.

    Har problem att hitta bröstmuskeln när jag styrketränar
    axlarna vill gärna ta över, tips?!

    [Svara]

  • Svara Malin 4 januari, 2014 at 20:07

    Hej Lofsan!

    Har börjat träna sedan ett halvår och är rätt fit men magen är fortfarande degig. HUR gör jag. Väger 62kg och är 171 cm men med en bullmage.

    Hej från Malin

    [Svara]

  • Svara Therese 5 januari, 2014 at 10:39

    Hej,
    Jag styrketränar för att bygga muskler och öka förbränningen i kroppen. Hur påverkar ett till två glas vin kroppen en dag innan styrketräning eller generellt? Ex: fredagkväll ett glas rödvin och på lördagen kör man ett styrkepass. Påverkar vinet förbränningen och muskeluppbyggnaden negativt?

    [Svara]

  • Svara Johanna 7 januari, 2014 at 15:09

    Har du några tips på styrketräning för gravida under andra halvan av graviditeten? Har inte tränat nåt under första halvan.

    [Svara]

  • Lämna kommentar