Lofsan, Träning

Förslag på snabba intervaller på löpband

5 min joggning lagom längetempo, ett tempo du kan hålla utan vidare ansträngning.
5 min oavbruten löpning med 0,5km/h höjning varje minut. Ingen vila.
15 sek vila och 45 sek löpning med 0,5km/h höjning efter varje, i tio minuter. Vila 2-3 min. Kör 5*45 sek på samma eller ett steg högre än vad du avslutade din 10-minutare på. Vila 15 sek mellan varje. Totalt 25 min konditionsträning. Addera 25 min styrketräning, distanslöpning, cykling och sen kan du vara nöjd!

Jag körde chins, latsdrag, bicepscurl, hantellyft åt sidan och magövningar. Tre övningar på raken och börja om med övning 1 direkt efteråt. Ingen vila ingen mercy. Och det finns inget träningspass man ångrar efteråt.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

Skriv kommentar

  • Svara Kajsa 27 november, 2011 at 18:35

    Tack för bra tips, underbart med intervaller ju!:)
    Ha en fortsatt bra söndag!

    [Svara]

  • Svara Anna 27 november, 2011 at 18:46

    Din blogg är verkligen en guldgruva! Jag har helt anammat din intervall+styrkepass filosofi. Den passar mig bra för jag kan både få springa snabbt och köra ett kvickt styrkepass. Det tar ju ingen tid! Nästa vecka, imorgon då ska jag börja fokusera på kosten. Jag är så glad du vill dela med dig. Tack!

    [Svara]

  • Svara I min lilla lilla värld 27 november, 2011 at 23:08

    Hmmmm… Påminde om passet JAG körde idag 😉

    [Svara]

  • Svara Linda KW 28 november, 2011 at 10:27

    Skulle du rekommendera detta även tidigt på morgonen, dvs ett pass innan jobbet så att säga?! Det tar ju rätt rejält på krafterna med intervallerna.

    [Svara]

  • Svara Paulina 28 november, 2011 at 13:30

    Tack för tipset! Ska absolut testa! 🙂

    [Svara]

  • Lämna kommentar