Lofsan

Förändring

Först hade vi två veckor med Sixtens vattkoppor. Sedan hade vi två veckor med sjukhus med Baxters vattkoppor. Sedan hade vi fem bra dagar. Sedan fick vi kräksjuka hos två små gräbs. Det känns som att senaste månaden varit lite av en prövning för oss. Nu håller jag tummarna att det efter nattens bravader har vänt och att vi får några bra dagar nästa vecka innan vi åker till New York. Ni kan ju tro att jag ska njuta!

Sedan går allt i ett svep med julafton, en vecka i London och en vecka i Tandådalen innan det blir vanlig vardag igen.

Jag tar mig an december månad med en förändring; jag behövde något nytt, förutom barnens kläder från Ralph Lauren. Voilá!


Hoppas ni har en bra helg, ge mig gärna inspiration till några blogginlägg på temat KOST tills vi ses igen!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

Skriv kommentar

  • Svara Susanne 3 december, 2011 at 19:05

    Hej!

    En härligt inspirerande blogg du har!

    hur skall man tänka kring protein? Hur mycket skall man äta o vad händer m muskler o kroppen i övrigt om man äter för mycket? Är det ”dumt” att tex äta ett par skivor parmaskinka som mellanmål?

    God Jul!
    //Susanne

    [Svara]

  • Svara hanna 3 december, 2011 at 19:38

    Vad fin du var med lugg=) Undrar om man vill dra ner på kolhydrater till kvällen , hur är det med rotfrukter? eller passar det bättre till lunch?

    [Svara]

  • Svara britta bloggar 3 december, 2011 at 20:40

    hoppas ni får vara lite friskare nu!

    [Svara]

  • Svara Lotta 3 december, 2011 at 20:43

    Snyggt! Modigt! Åh du milde tid, det räckte alltså inte med vattenkoppor…? Jaja, tur ni inte kommer hit och får med er en halsfluss hem också 😉 det vore ju droppen. Håller tummarna för att ni får vara friska from nästa vecka! Kram

    [Svara]

  • Svara I min lilla lilla värld 3 december, 2011 at 20:49

    Och jag säger bara SNYGGT!!! Det gjorde du rätt i. Jag borde kanske göra detsamma? Jag behöver också lite förändring. Eller kanske slingor. Gjorda med hätta så klart. Nä, nu vet jag. Permanent. DET hade jag väl passat i?

    [Svara]

  • Svara Angelica 3 december, 2011 at 22:15

    Jag skulle jätte gärna veta dina tips o råd angående kost efter en graviditet för att komma i form igen trots att man ammar o inte direkt kan utesluta så mycket sorts mat eller vad man ska säga som om man inte ammar. Hoppas du förstår hur jag menar =)

    [Svara]

  • Svara Paulina 3 december, 2011 at 23:47

    Superfint!!
    Såg att ni ska en vecka till Tandådalen, får man fråga när? Vi ska nämligen dit över nyår, då är vi där kanske samtidigt? Kram

    [Svara]

  • Svara Framtiden är vår - Ann-Sofie mamma till Isak 4 december, 2011 at 09:34

    Snyggt! =)

    Hoppas också det vänder nu! Låter verkligen jobbigt!

    [Svara]

  • Svara Lina 5 december, 2011 at 23:00

    Jag har några frågon angående kost 😀

    Jag undrar, är husmanskostmat bra till lunch?! (den innehåller ju mycket kolhydrater) även fast man vill dra ner på kolhydrater, jag tänker:
    Grötfrukost och ägg
    Husmanskost lunch
    Mellanmål
    Kolhydratfri middag eller ytterst lite kolhydrater
    Kvällsmål UTAN kolhydrater ?!

    Jag tränar inte alls mycket, bara lite promenader och spring efter barn,
    känns som jag inte behöver kolhydraterna när jag inte tränar eller tänker jag fel?
    Ska mellanmålet bestå av kolhydrater eller ska man börja begränsa redan efter lunch?

    Är linfröolja bättre än rapsolja till vinegrett?
    Jag har svårt att komma ifrån feta mejeriprodukter, såser med grädde och cremefraish, tycker maten blir torr och tråkig utan sås, vad ska man använda istället?

    [Svara]

  • Lämna kommentar