Lofsan

Födelsedagsfirande

Idag har Backan och jag fullt schema. Vi är på väg hem till min äldsta vän, Maria som fyller år idag. Vi har känt varandra sedan andra klass. Det är status.

Maria har utlovat en riktig lyxlunch och hembakat. Det tackar vi ja till!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

Skriv kommentar

  • Svara Lena 19 april, 2011 at 14:25

    Hittade precis din blogg….. Det var inga dåliga rutor du har..!!!

    [Svara]

    lofsan Reply:

    🙂

    [Svara]

  • Svara Katinka 19 april, 2011 at 17:21

    Oj, oj, oj – vilken mage! Du skulle se min, efter fyra barn varav ett tvillingpar samt 60 år på jorden och nyligen ”tappade” 15 kg… Jag kör med ”plankan” och motion och hoppas om inte på rutor så i alla fall lite mindre häng så småningom. Välkommen i gänget, du kommer säkert att trivas här! 🙂

    [Svara]

    lofsan Reply:

    Tack! Än så länge känns det toppen!

    Du får hojta till om du vill ha träningstips. 🙂

    [Svara]

  • Svara Christina 20 april, 2011 at 09:29

    OJ vilken tränad mage du har!! Du som har fött barn och är tränare.. Jag har delad magmuskel efter 2 barn och undrar om man kan få platt mage igen genom träning? Får man göra sit-ups? Det sägs så olika.. Finns hopp för oss med delad magmuskel? 🙂

    [Svara]

    lofsan Reply:

    Nej, jag tycker inte att du ska göra situps! Hur många fingrar i bredd kan du få in mellan magmusklerna?

    Satsa på att köra plankan, flera gånger om dagen. Ju längre tid som går efter förlossningen desto starkare blir du i det läge som magmusklerna är i och därför vill du inte att de raka magmusklerna ska bli starka i det separerade läget.

    Tänk på att alltid alltid dra in naveln mot ryggraden. Aldrig släppa ”ut” magen.

    [Svara]

  • Svara Christina 20 april, 2011 at 10:51

    Ett finger i bredd, och lite mer vid naveln. Lite läskigt när det är mjukt rätt in.

    Tror du de kan gå ihop om jag är flitig med träning?
    (Det har gått 8 månader sedan förlossning)

    [Svara]

    lofsan Reply:

    Ett finger är ingenting i det här sammanhanget, 3-4 stycken är inte ovanligt!

    Det är inte säkert att det går tillbaka hela vägen men lägg in mycket coreövningar där du jobbar statiskt med att ”dra åt korsetten” så kommer du se resultat.

    Tänk även på att aktivera bålen ordentligt i alla andra övningar. Då får du gratis träning.

    [Svara]

  • Svara Christina 20 april, 2011 at 11:59

    Tack för dina råd! 🙂

    [Svara]

  • Lämna kommentar