Lofsan

Finalavsnittet på Nyhetsmorgon

 Vi närmar oss den stora finalen för Maria Forsblom: på söndag sänder vi det sista avsnittet om träning under graviditet på Nyhetsmorgon. Så här såg det ut igår hemma hos mig igår när vi filmade övningar för den sista graviditetsmånaden.
 
 

Previous Post Next Post

You Might Also Like

3 Kommentarer

  • Svara Jennie 20 november, 2015 at 11:26

    Hej 🙂
    Skulle du vilja dela med dig av ett nytt pass för en som är gravid i andra trimestern men som inte fått någon som helst mage ännu? Har tittat på ditt youtube-klipp från 2013 men jag skulle gärna vilja se ett nytt om du har tid och lust? 🙂
    Jag har precis gått in i V.18 och har ännu inte fått någon mage alls – kan man köra träning ”som vanligt” då? Har däremot börjat känna av foglossning (tror jag). Konditionsträningen lider nu då jag inte orkar springa (världens flås) och så bör man ju inte gå så långt med foglossning och cykel/crosstrainer är så fruktansvärt tråkigt 🙁

    Men ang styrketräningen – Jag tycker det är skitsvårt att träna Glut.max nu då man ju ska undvika ensidiga övningar – Vad jag har förstått så ska man ju undvika ytterlägen pga de uppmjukade lederna, vågar jag köra knäböj då? Brukar varva skivstång med gobletsquat, men jag är rädd för att det kanske sliter på höftlederna – gör det det eller är det ok?
    Benpress funkade INTE – då gjorde det svinont i bäckenlederna, men knäböj gör inget ont. Så har vi ju höftlyft – men det känns lite fel att slänga på vikt över bäckenet så då vågar jag bara köra utan vikt men det ger ju ingen som helst utmaning. Kör det ändå bara för att aktivera musklerna – men det känns rätt så ineffektivt. Så… tips för rumpan??
    Raka marklyft kör jag jättemycket då det ju tar jättebra på allt på baksidan så den är jag glad för!

    Oj, nu kom det mer text än jag planerade, ursäkta! 🙂 Hoppas du kan svara.. 🙂

    Älskar för övrigt Träningspodden med dig och Jessica! 🙂 Ni kanske kan göra ett avsnitt om hur just NI tränade under era graviditeter? 🙂

    [Svara]

    Jennie Reply:

    Såg precis klippet från nyhetsmorgon med dig och Maria när hon var i V.34 – då svarade du ju på rump-frågan 🙂 Så dåså! Höftlyft med knip och ”fotvandring” samt knäböj så länge det känns bra. Då antar jag att det är ok med övningar som känns ok när jag gör dem även om man har ont till och från i övrigt.

    Fått många bra övningstips där med dig i nyhetsmorgon så tack för det! 🙂

    [Svara]

  • Svara   Lördagschill med gravidträning | Lisa & livet från den ljusa sidan 21 november, 2015 at 21:40

    […] på det, och det lär vara mitt sista gympass innan leverans. Jag körde som vanligt ett pass som Lofsan visat tillsammans med Nyhetsmorgons Maria Forsblom – se passen för tredje trimestern här. […]

  • Lämna kommentar