Videobloggar

Filmat benpass med 3 block

Vi filmade vårt benpass idag så att ni kan få inspiration till er egen benträning. Jag kör inga specifika magpass utan som ni ser så har jag ett stort inslag av bålstyrka i min träning för underkroppen. Dessa övningar är inte till för nybörjare eller om du är gravid eller nyligen har varit. Om du känner dig osäker bör du dubbelkolla din teknik med en PT.

Block 1:

Utfall med ett ben bakåt, främre knäet och tån är i linje i bottenläget. Lägg all vikt på främre benet och var superstark i ryggen.

Block 2:

Utfallsgång framåt med balansmoment, främre tån och knäet i linje, stark rygg och naveln nära ryggen. Grodhopp tillbaka med ljudlös landning. Jag kör med 10-15 kg.

Block 3:

Sidoutfall bakom och enbenshopp, med främre knäet och tån i linje, rak rygg och stark bål. Tre olika grepp med bandet.

Varje block körs med 6-12 repetitioner per omgång/ben i 4 set/varv.

[videofyme id=”1228811″ width=”500″ height=”320″]

Previous Post Next Post

You Might Also Like

1 Kommentar

  • Svara jessica 8 april, 2013 at 08:41

    WOW! tack för ben/rumpa inspiration!
    Du är grym! Värsta muskelpaketet!

    [Svara]

  • Lämna kommentar