Träning, Videobloggar

Filmade benövningar

Jag har varit förkyld i en vecka. Värst var det förra helgen när Clara och jag var på Villa Fridhem, sen har det blivit bättre men kvar har ett tryck över bihålorna och ett lock för högra örat blivit. Nu är jag äntligen bättre och första träningspasset sedan förra fredagen kunde genomföras. Så kul!

Vi tog med barnen in till Odenplan där Sats största minisats finns, uppbyggt som ett lekland typ. Efter träningen promenerade vi ner till city, försökte få tag på sandaler till Marbellaresan och så åt vi kebablunch i Hötorgshallen.

Dagens pass fokuserade på rumpa, baksida och insida lår och var uppdelat i tre block med 3 minuter vila mellan blocken.

Block 1:

Sumomarklyft 32 kilo
Knäböj med stång 40 kilo
Växelvisa utfall bakåt med växling av kettlebell

4 varv på alla övningarna i en följd med 45 sekunder på varje övning och 15 sekunder vila mellan övningarna.

Block 2:

3 varv av:
12 stycken höftlyft i smithmaskin på pilatesboll 40 kilo
40 stycken växelvisa utfall bakåt från steplåda

Ingen vila mellan.

Block 3:

Ett ben per övning, 45 sekunder per övning, 15 sekunder vila, 6 varv totalt med 3 varv per ben fast varannat ben.

Enbensmarklyft med kettlebell 18 kilo
Utfall bakåt med knälyft

Alla filmerna är tagna efter vi var klara med övningarna så jag kör inte upplägget ovan i filmerna.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

12 Kommentarer

  • Svara Fru Minimalist 19 oktober, 2013 at 20:16

    Oj, det var ett benpass som hette duga! Lär kännas rejält imorgon om du haft ett litet träningsuppehåll som du nämnde 🙂
    Du har i tidigare fimer gjort marklyft som inte varit sumo, dvs mer med benen i axelbredd, samt utfall bakåt med händerna som nuddar golvet men utan step-up-bräda. Vad är skillnaden med dessa båda varianter på respektive övning? Alltså vad är skillnaden på övningarna du tidigare visat mot varianterna du gör i filmerna ovan 🙂
    Gillar din kreativa variation på benövningar 🙂

    [Svara]

  • Svara Saras träningsblogg 19 oktober, 2013 at 20:42

    Wow! Vilket pass! Grymt! !

    [Svara]

  • Svara Lovisa 20 oktober, 2013 at 07:06

    Det bästa med din blogg, när du lägger ut pass som detta :). Så uppskattat! Tack!

    [Svara]

  • Svara Elin 20 oktober, 2013 at 07:47

    Hej. Sett att du ofta gör utfallen bakåt och väldigt djupa. Vad är syftet/tanken med detta jämfört med framåt och båda knän i 90′? Tränar för fullt för att få tillbaka min rumpa efter grav 🙂 detta pass ska jag absolut testa. Någon övning jag bör undvika? (12v efter förlossning) Att jag blir super pepp av dina filmer och det är en grym blogg måste jag också få tillägga 🙂

    [Svara]

  • Svara mari 20 oktober, 2013 at 11:30

    Wow. Vilket pass 🙂 måste testat här framöver.

    [Svara]

  • Svara Rund är också en form! 20 oktober, 2013 at 18:22

    Många bra tips! 🙂

    [Svara]

  • Svara mari 20 oktober, 2013 at 18:50

    Tror minsann att mina kommentarer hamnar i din skräpkorg, kika på det =)

    [Svara]

  • Svara Maria 20 oktober, 2013 at 21:20

    Verkade vara ett härligt tungt pass! Måste bara fråga om upplägget. Kör man varje övning fyra gånger innan man byter till nästa övning, eller kör man varje övning efter varandra (cirkel) och upprepar fyra omgångar?

    [Svara]

  • Svara Julia 20 oktober, 2013 at 21:48

    Såg ut som ett riktigt bra pass! Det ska jag ta och testa till veckan 🙂

    [Svara]

  • Svara Therese/Hormoner & hemorrojder 21 oktober, 2013 at 09:11

    Lofsan! Jag har precis lyssnat igenom hela podcasten vi spelade in på Underbara Barnmässan – BRAVO! Du är ju hur bra och proffsig som helst.

    För egen del har jag insett att jag läspar. Inte den mest angenäma insikten, haha.

    Hoppas vi får tillfälle att göra nåt ihop igen framöver.

    Kram,

    Therese (Hormoner & hemorrojder)

    [Svara]

  • Svara Grymt benpass | erdoderdo 23 oktober, 2013 at 18:47

    […] Tillsammans blir man starkare. Jag hakade på Lisa och Hanna som bestämt träningsdate efter jobbet idag, för att göra Lovisas benpass från i helgen. Lisas kompis Pernilla anslöt också. […]

  • Svara Ben, bål och balans i gymmet | Militärmamman 20 februari, 2014 at 17:33

    […] Benövningarna hittar ni i följande klipp HÄR. […]

  • Lämna kommentar