Träning, Videobloggar

Filmad övning: omvänd fällkniv i jungle gym

Något jag tjatar om till mina PT-kunder som vill bli bättre löpare är hur viktigt det är med bålstyrka. Det spelar ingen roll hur god kondition du har eller hur stark du är i benen om du inte kan hålla löpsteget med en stark bål. Att vara stark i bålen innebär både att du kan aktivera alla sidor i ”tärningen” som coremuskulaturen kan liknas vid men det är också viktigt att vara både rörlig och stark i bröstryggen, partiet mellan skulderbladen. I filmen kör min PT-kund Titti Schultz omvända fällknivar i jungle gym, övningen kan göras i TRX eller på pilatesboll också.

 

[videofyme id=”1442156″ width=”500″ height=”320″]

Previous Post Next Post

You Might Also Like

5 Kommentarer

  • Svara Helena 2 maj, 2013 at 20:30

    OJ, vad jag känner mig träffad!
    Ska testa övningen så snart jag kan, tack!
    /Helena

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Oh yes! Denna är perfekt för dig! Mailar dig om date! Kram!

    [Svara]

  • Svara Kitty 2 maj, 2013 at 21:09

    Älskar denna övningen! Sjukt jobbig men väldigt effektiv! =)

    Tack för en inspirerande blogg! =)

    Kram Kitty

    [Svara]

  • Svara Josefin 3 maj, 2013 at 10:33

    Jag testade den här övningen på gymmet idag, väldigt jobbig! Det såg så lätt ut när Titti körde, så nu har man något nytt roligt att öva på 🙂 du är en sån himla stor inspriationskälla, jag är så himla glad o tacksam för alla videos du spelar in 🙂 ha en riktig trevlig helg!

    [Svara]

  • Svara maria at inredningsvis 4 maj, 2013 at 16:03

    Vilken skön blogg du har:) och jag följer dig nu.

    Om du gillar inredning och mode, kan du kolla in min blogg:)

    Ha en kanondag

    LOVE Maria från inredningsvis.se

    [Svara]

  • Lämna kommentar