Lofsan

FILGOOD – TRÄNING

I samarbete med Verum och deras norrländska hälsofil som vill att du ska må bra: Verum hälsofil.

Just det här med vad som egentligen är viktigt och vad som får mig att må bra är en viktig del av vårt samarbete som vi har på lite olika plan denna höst.
Många tror att jag inspireras av elitidrottare eller superframgångsrika träningsmänniskor, men faktum är att jag inte alls är särskilt intresserad av vad bara ett par promille av befolkningen håller på med när de tränar. VM- och OS-satsningar, Iron Man och liknande är givetvis imponerande och det finns ibland detaljer som vanliga dödliga kan ta med sig från detta, men det jag själv inspireras mycket, mycket mer av är vilka barriärer som vanliga människor passerar, vilka framgångar och lyckor som de som inte har träning som ett yrke upplever. För vanliga människor har också ovanliga krafter. Det är till alla dom som kämpar i elljusspår, på löpband och företagsgym så ofta de kan som jag skriver böcker, gör podcasts osv. Jag älskar att kunna ge inspiration tillbaka. Det är tränings-filgood för mig. Träning handlar inte om att springa marathon eller att vara starkast på gymmet utan om att varje dag vara tillfreds med livet. Att ha lite rakare rygg i mötet med chefen. Att veta att man duger. Att känna sig stark och i balans, på riktigt. Träning, kost, hälsa och en aktiv livsstil kan göra mirakel för din vardag och mitt jobb handlar mycket om att hjälpa dig att känna att träningen är meningsfull. Att få se och höra om era framgångar och ert kämpande är otroligt inspirerande!

 


En del av det inspirerande löpargänget som jag hängde tillsammans på senaste träningsresan

Previous Post Next Post

You Might Also Like

3 Kommentarer

  • Svara Eva Svärd - Blogg om utmattningssyndrom 20 november, 2016 at 15:46

    Det är den där ”vanliga” kraften som jag skulle behöva hitta! Hoppas att gymmet och jag kan bli vänner igen, snart!

    [Svara]

  • Svara Sara 28 november, 2016 at 12:10

    Hej Lovisa! Jag vill först gratulera för priset årets gym, jättestort grattis! Jag lyssnar på er podcast varje vecka och trots att jag är gravid och inte just nu har möjlighet att träna så mycket blir jag så otroligt inspirerad av er.

    Jag har precis köpt hem din bok om mamma träning och jag älskar den så mycket! Jag är en sån person som mår bra av att följa ett träningsschema så detta kommer att passa mig helt perfekt..

    Jag har två frågor kring boken. 1. När är det okej att börja med block 1 om man t.ex. har spruckit eller liknande? ska man vänta till stygnen är borta? 2. Det står att blocken lappar över varandra och jag försöker hitta hur jag ska göra det, men är det bara att följa vecka för vecka så händer det automatiskt eller ska man själv lägga till pass från block 2 i block 3 t.ex. ? 🙂

    Stor kram!

    [Svara]

  • Svara Emma 29 november, 2016 at 15:16

    hej Lovisa. har precis början lyssna på träningspodden och älskar den försöker gå ner i vikt och och komma igång med träningen efter graviditet, följer din bok. Men jag undrar om ni har pratat om kolhydrat i nått avsnitt? Hade gärna lyssnat på er prata om långsamma och snabba kolhydrater, hur ska man tänka och vad tycker ni kring det? vilka livsmedel innehåller långsamma vs snabba kolhydrater och vad gör de med viktnedgång och träning.
    I mitt fall så ammar jag, min bebis är 5 veckor.
    ha det bra.

    [Svara]

  • Lämna kommentar