Lofsan

Explosiva stepdown med Axelpress superset med hantelrodd och hantelrullning i planka mot bänk

En vanlig ”gymbänk och en 6-kiloshantel är såå underskattat som utrustning. Ett jobbigt superset med explosiva stepdown med axelpress och hantelrodd och hantelrullning i planka mot bänk dödar både puls, bål, ben och axlar. Målet är att hanteln ska vara kvar på samma höjd när du själv explosivt duttar foten i golvet, bara tån, inte hälen. När du lyfter hanteln i plankposition ska höften peka neråt men ha hellre rumpan för högt upp än för långt ner så att du hänger på svanken. Rulla ut hanteln mellan varje rodd.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

6 Kommentarer

  • Svara jennyn 10 februari, 2012 at 07:16

    Den där ska jag lägga till hemma till morgon träningen, tack:)!

    [Svara]

  • Svara Kim 10 februari, 2012 at 07:50

    Måste pröva!

    [Svara]

  • Svara Therese 10 februari, 2012 at 13:04

    Kan man göra plankpositionen om man är i vecka 18? Blir det för mycket buktryck?

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Höj rumpan lite extra, och ha brett mellan fötterna. Det kan vara så att du blir yr av blodtrycket men prova dig fram. Jag körde liknande upp till vecka 20.

    [Svara]

  • Svara hanna 10 februari, 2012 at 13:52

    Vad duktig du är som hittar så många olika kombinationer hela tiden! Var tvungen att säga det bara =)

    [Svara]

  • Svara Västgötskan 11 februari, 2012 at 11:34

    Tack för tipset. Måste testas! 🙂

    [Svara]

  • Lämna kommentar