Lofsan

Enkelt lunchtips

I väntan på att alpina tävlingarna ska dra i gång äter jag lunch. Lite lättare och mindre numer när jag inte helammar längre. Dessutom är dagen träningsfri och då brukar jag äta lite mindre andel kolhydrater. Annars är jag en riktig carbgirl.

Dagens enkla men riktigt goda lunch:

En burk lättkesella 1%
2dl tinade hallon
Ca 10 naturella grovt skurna nötter
Honung på flaska (jag har en variant med vanilj)

Vill du ha mer kolhydrater kan du hoppa över nötterna och toppa med en osötad müsli istället. Har du ätit tidig middag och vill ha ett kvällsmål halvera mängden och ät ur en lyxig glasscoupe!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

Skriv kommentar

  • Svara Nea 17 februari, 2011 at 12:12

    Vad smakar kesella?..jag har fått för mig att det smakar som risifrutti och jag kan inte med det riktigt. För detta ser riktigt gott ut!

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Nej, det är mer som en mäktig yoghurt. Mums med hallon!

    [Svara]

  • Svara Hans 17 februari, 2011 at 12:17

    Gott!
    Här på Manhattan är det inte riktigt samma frukost: Omelett, bacon, toast OCH pannkaka med sylt OCH lönnsirap…

    [Svara]

  • Svara Johanna 17 februari, 2011 at 19:37

    Ser riktigt gott ut, ungefär hur många kalorier ligger du på/dag? Jag fick barn för ett tag sen och har nu verkligen kommit igång med träning och styrt upp matintaget (har alltid ätit hälsosamt) det har gett jätte bra resultat man kan till och med skymta rutorna på magen. Men jag tycker knappt att kan äta nånting för att tappa vikt. Så helt plötsligt känns det knappt som jag kan gå ut och äta för att inte slösa kalorier om du förstår vad jag menar. Möjligtvis ligger jag för lågt jag vet inte riktigt vart jag ska ligga. Grymt inspirerande de du skriver längtar efter att få köra intervallerna innan varje gympass, saknar ditt crosstrainingpass!

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Så är det tyvärr ofta när man kommer till en hög nivå, det krävs en hel del för att bibehålla. Jag har inga problem mentalt med att äta god och lite onyttigare mat eftersom jag ”tillägnar” ett träningspass till den måltiden. Alla strategier är bra utom de dåliga så länge du inte får hjärnspöken.

    Jag räknar inte kalorier utan går på känsla. Enkelt förklarat: det är bara att avstå från ALLT onyttigt i två veckor och se vad som händer. Den vanliga maten ska man inte mixtra med tycker jag. Jag tränar hellre extra mycket.

    [Svara]

  • Svara Johanna 17 februari, 2011 at 20:27

    Okej, tack ska tänka på det. Började räkna mest för att få lite överblick. Har du tips på bra mellanmål? (vad brukar du äta?)

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Kesellan jag skrev om i inlägget brukar jag äta men en vanlig dag nu när jag inte vill bli smalare utan snarare ligga på 0 så äter jag frukost, lunch och middag. Mellanmål blir antingen vid 16 om middagen är vid 19-20 eller vid 22 om middagen är vid 18. Jag brukar äta ostkaka med hallon, kesella, lättfil med musli. Jag brukar satsa på lite mindre andel kolhydrater på kvällen, om ens några alls. Till frukost och lunch däremot äter jag massa kolisar.

    [Svara]

  • Svara Johanna 17 februari, 2011 at 22:13

    Grymt! Tack!

    [Svara]

  • Lämna kommentar