Lofsan

Enbensknäböj i TRX

En riktig ”prestigeövning” i många träningsgrupper är enbenssquats så kallade pistols. Louise bröt ett ben i foten i augusti men har fortsatt träna med mig varje under hela rehabiliteringen. Nu är foten riktigt bra igen och vi jobbar extremt mycket med sådana här typer av övningar. Det är stort fokus på musklerna i rumpan och kring höftpartiet med coren i denna övning. Nog en ny favorit hos Louise. 🙂

[videofyme id=”677298″ width=”500″ height=”320″]

Previous Post Next Post

You Might Also Like

6 Kommentarer

  • Svara Anna J 14 november, 2012 at 22:58

    Finns det någon särskilt tanke med att hålla händerna över huvudet? Innan har jag sett händerna rakt fram istället.

    [Svara]

  • Svara Mathilda 15 november, 2012 at 00:00

    Menar inte på något sätt att döma dig nu, bara en viktig tänkvärd kolumn om all inclusive resor. http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/monicagunne/article15765740.ab

    [Svara]

  • Svara ElinF 15 november, 2012 at 01:20

    Stark tjej! Jag måste göra något fel, för hur mycket jag än tränar så fixar jag inte pistols. Som om jag blockerar på något sätt, går jag för djupt fixar inte mina knän att lyfta upp min kropp.

    [Svara]

  • Svara Emma | Tillvaron 15 november, 2012 at 09:04

    Riktigt snygg teknik, blir döimpad av människor som kan göra pistols! Hur ska jag träna för att kunna göra pistols sen? Eller är det bättre att bara gå rakt på med trx och börja med att försöka göra en och ta det därifrån?

    [Svara]

  • Svara Sophia 15 november, 2012 at 10:24

    Vad stark hon är!

    [Svara]

  • Svara Åsa 15 november, 2012 at 18:36

    Grym teknik! Hon använder ju bara TRX:en som stöd. Jag skulle behöva DRA mig upp och hänga i dem på vägen ner….
    Impad!

    [Svara]

  • Lämna kommentar