Lofsan, Träning, Videobloggar

Tre övningar för starkare mage och lite vardagssnack

Dessa tre övningar kan du köra både om du är gravid eller inte. Det viktigaste är att suga in naveln och hålla höften rak i alla tre övningar. Dessa övningar hjälper till att få en plattare mage om du är strikt med tekniken.

[videofyme id=”450497″ width=”480″ height=”270″]

Enbenshöftlyft, gående planka och statisk planka på boll

Ett annat filmklipp ni kan se om ni vill är extramaterial som SVT lagt upp på mig och gräbsen och hur det fungerar att söva två barn samtidigt…

Min onsdag har varit fullspäckad från klockan 07 imorse fram till 20 ikväll. Somnade som en sten bredvid Sixten i hans säng. Skönt att han har en riktig säng numer så att vi slipper trängas i spjälsängen båda två. 🙂

PT-kunder, två gruppträningsklasser, jobbmöten om vårt stora projekt och läkarbesök med Baxter har stått på agendan idag. Jag skulle ljuga om jag skrev att jag känner mig pigg i kroppen nu. Har någon timme till göra lite skrivjobb sen ska jag sova vidare igen. Ny dag imorgon som startar klockan 06, det är tur att jag älskar mitt jobb!

Tusen tack för alla fina ord ni skriver om vår familj och TV-serien. Ni är bäst!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

11 Kommentarer

  • Svara Anna 28 mars, 2012 at 22:00

    För mig är det där klippet på hur du söver grabbarna samtidigt mer imponerande än någon av dina träningsvideor, respekt till dig!!

    [Svara]

  • Svara Malin 29 mars, 2012 at 07:04

    herregud! du är såååå vältränad!!
    fick också 2 söner väldigt tätt! (tätare än er, blev gravid igen när 1a bara var 3½mån gammal).. och jag ser då rakt INTE ut som du gör.. 😉
    Men så tränar jag förvisso inte heller.. boooorde göra det, men kommer bara med en massa dåliga ursäkter heeela tiden ;)) men att ff se gravid ut när yngsta snart fyller 2, känns ju INTE ok 😀
    var jätteroligt att se er i programmet! ni verkar jättehärliga!!! 😀
    /malin

    [Svara]

  • Svara Elisabeth 29 mars, 2012 at 11:10

    Jättebra övningar, tack för tips och inspiration! 🙂

    [Svara]

  • Svara Cecilia 29 mars, 2012 at 12:44

    Fick tårar i ögonen av dubbelnattningen! Vilken hjälte du är!

    [Svara]

  • Svara Isabell 29 mars, 2012 at 17:39

    Nu har jag sett avsnitten på Svt Play, och jag måste bara säga att ni verkar vara en otrolig fin och härlig familj! Du ger fantastisk träningsinpiration och förmedlar en väldigt fin bild av hur man vill vara som mamma 🙂
    Mängder med kramar och tack för din blogg!

    [Svara]

  • Svara Sofia - ett bättre du 29 mars, 2012 at 19:03

    Vad kul med lite extramaterial. Det ska jag kolla in :). Jättekul förresten att se er på TV, ni verkar ju vara en helt underbar familj.

    [Svara]

  • Svara Emelie H 29 mars, 2012 at 20:01

    Hej!
    Vilket fint klipp det var med dig och barnen!

    Men en fundering, Jag har fått lära mig att som gravid bör du inte göra plankan efter typ v 16 (av Olga Rönnberg). Har du fått lära dig annat och kan du inte förklara i så fall? Förvirrande när folk säger olika saker, men intressant med olika input.
    Är själv gravid nu och i vecka 20 (kommer ej ihåg exakt) försökte jag göra en armhävning på tå, men det gick verkligen inte för magstödet fanns verkligen inte där. Klarar i alla fall 10 annars. Så plankan är helt uteslutet för min del.

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Tack!

    Anledningen till att man generellt rekommenderar att ta bort plankan efter vecka 20 är för att buktrycket blir högt och det är svårare att hålla magstödet, precis som du skriver. Men om det känns bra, du orkar hålla bålen stark och rak så kan du fortsätta både med armhävningar och planka på knä. Det viktigaste är att det känns bra och att du har en korrekt teknik.

    Lycka till!

    [Svara]

    Emelie H Reply:

    Tack och tack för svaret! Har inte hunnit läsa det förrän nu.
    Ja då var det inte någon större skillnad på era åsikter.. bra, bra, där känner jag mig trygg 🙂

    [Svara]

  • Svara Michan 30 mars, 2012 at 09:04

    Det ska jag verkligen prova får vi se om jag också kan få en platt mage, det verkar näst intill omöjligt 🙂

    [Svara]

  • Svara Lollo 31 mars, 2012 at 19:46

    Måste säga att jag verkligen älskar se dessa klipp man blir verkligen pep om att träna då. Sådant kan få mig att börja träna direkt efter att sett ett klipp.

    [Svara]

  • Lämna kommentar