Lofsan

Enarmsdrag i delad latsmaskin – tre varianter på ryggträning

[videofyme id=”654881″ width=”480″ height=”360″]

I går körde Hans och jag ett ryggpass i gymmet. En övning som det var evigheter sedan jag körde var denna variant av olika typer av latsdrag där man kan köra en arm i taget. Denna variant fungerar även för dig som är gravid, det kan till och med vara skönt att få sträcka ut en sida i taget. När jag alltid hävdar att jag inte stretchar men ändå får rörlighetsträning så syftar jag bland annat på sådana här typer av övningar. Både axelled och skulderbladsleden får en riktig utsträckning och i samma rörelse är det lätt att få kontakt med ryggmuskulaturen. För vissa tjejer är det svårt att orka hålla greppet men det är en träningssak, ju mer greppövningar desto starkare blir du i nyporna.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

1 Kommentar

  • Svara Anonym 21 oktober, 2012 at 22:12

    Hej Louise! Tack för en toppenbra och inspirerande blogg.
    Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja ha svar på, den lyder så här:
    Om man går/springer 3-4km varje dag i en månad, hur många kg har man då gått ner (efter en månad) kombinerat med rätt kost?

    [Svara]

  • Lämna kommentar