Lofsan

En gör så gott en kan

Jag hade värsta peppen på kvällens backträningspass i Hammarbybacken tillsammans med snabba tjejer men snopet nog fick jag avboka mig på grund av något så fjantigt som en liten tå. Jag vågar inte riskera något inför alla mil jag vill springa i sommar så när jag sa farväl till en blånagel från Stockholm Marathon igår utan att få välkomna en ny så får löpningen vänta ett par dagar. Better safe than sorry.

För att kompensera bortfallet av det typ jobbigaste passet jag vet satte jag ihop ett träningspass att köra hemma istället. Nu har jag en hel del redskap men jag fortsätter att jobba mycket med kroppsvikten som belastning.

Dagens pass bestod först av 4 stycken cirklar med 3 övningar i varje. Varje övning gjordes 20 gånger. Jag körde bland annat svingar med min tunga kettlebell på 20 kg (köp 16 kg om du funderar över vikten), rodd, hantellyft och utfall med rotationer. Som avslut körde jag ett pass från min hemmaträningsserie, jag kallar det för ”Klockan”. Man kör varje övning 3 omgångar innan man går vidare. Man börjar med 60 sekunder, vilar 15 sekunder, kör 45 sekunder, vilar 15 sekunder, kör 30 sekunder, vilar 15 sekunder och sen startar man med nästa övning. Det tuffa i passet är att det är bara massa magövningar på raken fast man tränar magen på olika sätt och från olika vinklar. Det är döden! Ni som kör mina hemmaträningspass vet vad jag menar. 🙂

Nu väntar dagens femte måltid: sedan förra måndagen kör jag Number 5 Challenge. Det innebär 5 träningspass och 5 promenader/cykelrundor i veckan och 5 måltider om dagen fram till 11/8. På min instagram och #number5challenge finns mer info!


Kvällssysslan. Sixten väljer kläder själv. Jag gillar matchning av Polarn o Pyret och Levis.


Mitt magpass dödar!


Hejaklacken. Det ser ut som att han äter smör på bulle. Det gör han inte. Men han har avundsvärt snygga nya RayBans från Synsam. Och som ni ser på handduken till vänster så blev det några timmar på ”vår” strand här i närheten. Riktiga vattendjur fick jag dra upp ur sjön.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

9 Kommentarer

  • Svara Carina 25 juni, 2013 at 21:35

    Min tånagel efter maran lossnade oxå igår, undrar om det gjorde det för alla andra med.:) Fast jag kunde springa mitt pass idag ändå. Tänkte faktiskt köra ditt grymma magpass imorgon, det var ett tag sen jag körde det. Tack för inspirationen!

    [Svara]

  • Svara ”Jag har inte tid” säger de flesta | Linn Larsson 25 juni, 2013 at 21:41

    […] o göra med den roliga utmaningen #number5challenge som jag har hoppat på med inspirationskällan Lofsan i ledningen. Hur ser din vecka ut? Planerat in […]

  • Svara Helena 25 juni, 2013 at 22:25

    Ha, jag fick också en blånagel efter Maran (spelade fotboll i 19 år och fick aldrig en enda) men en skonsam variant…. Ganska kul vad 42 km kan göra 🙂
    /Helena V

    [Svara]

  • Svara Johannes 25 juni, 2013 at 22:52

    Tånaglar är det värsta som finns att tappa! Klokt beslut att stanna hemmavid! 🙂

    [Svara]

  • Svara Sabina 26 juni, 2013 at 07:45

    Hej! Tycker din blogg är supergrym! Så inspirerande! Har däremot önskemål om att få veta ungefär hur du äter en dag, dina 5 måltider? Mvh/ Sabina

    [Svara]

    Annika Reply:

    Också intresserad av att se hur din kost ser ut. Gärna både när du är mer strikt och svävar ut.

    [Svara]

  • Svara SpringSara 27 juni, 2013 at 12:16

    Latmask 😉 Skämt och sido… Jättetråkigt att du inte kunde komma med, men jag har full förståelse! Brant nedför med en tå utan nagel är nog ingen hit! Ditt hemmapass verkade minst lika tungt som backen. 🙂

    [Svara]

  • Svara Petra 28 juni, 2013 at 20:22

    Var hittar jag ditt grymma magpass??!! //Petra

    [Svara]

  • Svara FörortsPappan 29 juni, 2013 at 18:50

    Vilken fantastiskt balkong/altan eller vad det nu är som ni har- verkar så skönt att kunna köra sina träningspass utomhus men ändå nära och utan större insyn och familjen nära som kan göra annat.

    [Svara]

  • Lämna kommentar