Lofsan

En fråga om kärlekshandtag

En vanlig fråga jag får är hur man får/tränar bort kärlekshandtagen. På den frågan finns i princip fyra svar:

1) Köp nya jeans i en modell som inte trycker i midjan. Mest effektiv lösning!

2) Träna rumpan, axlar och ryggen extra mycket och hårt en period så att du får lite extra muskler där och då skapar en illusion av att midjan är smalare.

3) Kolla över din kost och se om du kan göra några förändringar så att du minskar ditt intag av socker och onyttiga fetter. Ät bra hela tiden och begränsa onyttigheterna till ett par – tre måltider per vecka.

4) Variera din träning; byt ut ett styrketräningspass mot kondition, ta bort ett konditionspass och lägg till tre promenader istället. Variera dig i treveckorscykler t.ex.

Om man gör som man alltid har gjort får man samma resultat man alltid fått.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

Skriv kommentar

  • Svara syklader 17 mars, 2011 at 19:48

    Jättebra tips! Har blivit lite trött på att bara springa på löpband och hänga på gymmet, hoppas på att det går att vara utomhus lite mer snart!

    Kika gärna in på min blogg där jag skriver om att sy kläder och allt som hör till så som modeteckning osv.

    [Svara]

    Lofsan - En mammablogg om träning Reply:

    Det ska jag!

    [Svara]

  • Svara Alfva 17 mars, 2011 at 21:38

    Fast jag tycker inte det finns några jeans som inte sitter åt. Redan provat den varianten! *morr*

    Får alltså fortsätta träna, det verkar vara den enda vägen mot mindre handtag!

    [Svara]

    Lofsan - En mammablogg om träning Reply:

    🙂

    [Svara]

  • Svara Nadja 18 mars, 2011 at 07:01

    Bra tips och bra Blogg!

    [Svara]

    Lofsan - En mammablogg om träning Reply:

    Tack!!

    [Svara]

  • Svara Sofie 18 mars, 2011 at 10:46

    Jag bara älskar punkt 1 🙂 För trots hård träning och bra mat så finns det vissa modeller som verkligen sitter totalt osmickrande på mig 🙁

    [Svara]

  • Svara Anna 18 mars, 2011 at 14:24

    Tack för att du svarade på min fråga och tack för tipsen. Tror precis som du att det är viktigt att kanske ändra sin träning och inte alltid träna som man gjort. Det är lätt att man bara kör på och då tränas ju samma muskler hela tiden.

    Ha en bra helg och hoppas killarna kryar på sig!

    [Svara]

    Lofsan - En mammablogg om träning Reply:

    Tack detsamma!

    [Svara]

  • Svara anna 18 mars, 2011 at 14:31

    En lite tränings/matfråga jag funderat på och dig var den som först tänkte på att fråga 🙂
    Jag fick bebis för ca 2 månader sedan. Gick upp 25 kg under graviditeten trots att jag inte åt speciellt mycket/fel mat. Min teori är att jag har någon slags superkropp som suger åt sig alla energi jag äter och gör av med typ inget alls :-/ Tänkte att det iallafall skulle försvinna lite i samband med amning men nej. Nada. Efter 9 veckor väger jag fortfarande 16 kg mer än jag gjorde innan jag blev gravid. Väldigt deppigt! Jag går långa promenader varje dag (minst 1 timme raskt tempo). Pga krafig foglossning så har min BM avrått mig från att springa på 6 månader. Ska börja gymma igen nu och även gå på bikramyoga..(är vältränad sedan före graviditeten) Några andra goda idéer från dig som är proffs? 😉 Jag äter nyttigt/bra mat och har skurit ner på kolhydrater. Behöver definitivt kicka igång förbränningen! Tack för du delar med dig i din proffsga blogg!
    anna

    [Svara]

    Lofsan - En mammablogg om träning Reply:

    Jag tror att du får ge kroppen en tid att ställa om sig. Om den hade det tufft under graviditeten behöver den några månader innan den börjar komma tillbaka. En tanke är att du binder en del vätska. Ta bort ALLT salt under en vecka samtidigt som du äter ca en knytnäve kolhydrater till lunch och middag. Det borde göra så att du i alla fall kan utesluta vätska. 0,5 kg Max 1 är lagom att gå ner i vikt per vecka. Står du stilla behöver du röra mer på dig, i den mån höfterna pallar. Bra att du ska börja med styrkan igen; muskler förbränner mer än fett!

    Sikta på 7*60 min promenader per vecka, 4-5 pass blandad styrka/konditionsträning och yoga efter humör. unna dig tre lyxigare mål varje vecka och fortsätt kämpa. Tålamod är det som kommer att skilja dig från de som misslyckas!

    [Svara]

    anna Reply:

    Tack för att du tog dig tid att svara!
    -2,5kg nu på 1 vecka så jag hoppas att det är lite vätska som släppt och satt det fortsätter i samma riktning.:-)

    [Svara]

    Lofsan - En mammablogg om träning Reply:

    Vi håller tummarna! Berätta gärna om hur det går!

  • Lämna kommentar