Lofsan

Dunderklubben goes Sjöstan

 Förra helgen körde vi Dunderklubben på KMTI i Karlstad. Idag lyfte vi tungt på nya Sats i Sjöstan. Jag blev förvånad över hur litet det var men jag måste ha missat ett område tror jag. 🙂
 
 Clara, Hanna och jag kör en så kallad programmering med förbestämda vikter och antal repetitioner på vår marklyftsträning. Det är ovant för mig att inte köra så många jag orkar eller med timer men det är väldigt roligt att köra ett sådant här pass varje vecka.
 
 Jag känner stor skillnad i min teknik och min kontakt med musklerna på baksida lår och i rumpan sedan jag började med denna programmering men jag har också behövt välja bort annan typ av träning under denna period. Nu är långlöpningen och marklyften i fokus, allt annat har jag lagt några steg ner i prioriteringen. Man kan inte göra allt samtidigt om man vill bli riktigt bra.
 
 


Good mornings är en så kallad assisterande övning till marklyften. Dessa kör jag efter marklyften.


Man startar med rak höft och fäller sedan i höften med rumpan rakt bakåt och rak rygg.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

2 Kommentarer

  • Svara Sofie 16 februari, 2014 at 13:42

    En av mina favoriter, tycker det tar riktigt bra i rumpan och baksida lår 🙂

    [Svara]

  • Svara Johanna 16 februari, 2014 at 23:07

    Vad är det för programmering ni kör och hur tänker du kring nacken när du kör good mornings? Vill du inte titta i golvet?

    [Svara]

  • Lämna kommentar