Lofsan, Träning, Videobloggar

Del 3: utomhusträning utan redskap

[videofyme id=”499615″ width=”480″ height=”270″]

Här är den tredje och sista delen i passet med övningar du kan göra utomhus utan hantlar.

Första varvet: 60 sekunder
Andra varvet: 45 sekunder
Tredje varvet: 30 sekunder

Övningar:

Utfall mot höjd
Lateralflexion med pinne
Borzowhopp på platsen
Löpning i planka

Previous Post Next Post

You Might Also Like

8 Kommentarer

  • Svara Mia 4 maj, 2012 at 08:48

    Vilka bra tips inför sommaren när man inte alltid är i stan och har tillgång till gymmet 🙂

    [Svara]

  • Svara Cindy 4 maj, 2012 at 11:40

    Stort tack för tips på kanonövningar utan redskap. Perfekt att ta med till stugan i sommar! Trevlig helg!

    [Svara]

  • Svara Marullan 5 maj, 2012 at 12:42

    Hej!! Jag har precis börjat följa din blogg. Är mammaledig med barn nr 2 och vill gärna få igång träningen igen. Dessa tre block som du nu lagt upp får bli starten för mig. Hur ofta tycker du att de ska utföras… Varannan dag eller?? Stort tack för din inspiration, energi och värme! Fortsatt trevlig helg!

    [Svara]

  • Svara Sara 5 maj, 2012 at 13:48

    Tack för tipsen 🙂 Precis testat, det var både jobbigt, svettigt och kul! Perfekt träning! Jag använder denna sidan för att lägga upp intervaller http://www.online-stopwatch.com/full-screen-interval-timer/?c=zh39dcd00x . Bra tips för andra hemmatränare 🙂

    [Svara]

  • Svara Malin 6 maj, 2012 at 21:12

    Vilka roliga övningar! Några av dem har jag aldrig testat & ska absolut göra! När du säger 60 sekunder, menar du då upphopp i 60 sekunder, sen grosskutt 60 sek osv osv? Man utför alltså varje ”moment” i 60 sekunder?

    / Malin, inwe.se

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Jepp! Anpassa övningen så att du orkar hela vägen! Lycka till!

    [Svara]

  • Svara Husmusen 8 maj, 2012 at 11:40

    Körde alla tre blocken i fredags, superkul (eller inte just då när jag svettades och kämpade mot mjölksyran) och enkelt att göra hemma… Har sån grym träningsvärk fortfarande… Så nu ska jag ut och köra igen så rumpan får sig en rejäl omgång inför sommaren!! Perfekt att få till med träning när man är hemma med barn och inte kan ta sig någonstans och man vill ha mer utmaning än en ”barnvagnspromenad”!! Nu kör vi 😉

    [Svara]

  • Svara Hanna 19 maj, 2012 at 07:48

    Stort tack för dessa tre videos! Jag körde övningarna i lekparken igår medan barnen lekte i sandlådan, och jag blev brutalt svettig och trött. Precis som det skall vara! 🙂 Detta kommer jag definitivt göra fler gånger; perfekt träning att kombinera med småbarn och utelek! 🙂

    [Svara]

  • Lämna kommentar