Lofsan, Träning

Dagsformen

På begäran får jag idag visa min mage. Jag är väldigt nöjd med utseendet men jag behöver bli starkare. Mina bästa tips till att få en platt och stark mage är att köra många stabiliserande övningar som olika typer av plankor, att alltid suga in naveln oavsett övning och att varje dag aktivt tänka på hållningen. Om du dessutom kör hård konditionsträning tre gånger per vecka till exempel intervaller och sköter kosten noggrant så kommer magmusklerna synas bättre. Tyvärr kan man inte punktförbränna på magen men man kan se till att magmusklerna som håller ihop paketet är starka så att magen blir plattare. Situps går fetbort. Jag har inte gjort en enda sedan jag blev gravid med Sixten för tre år sedan.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

16 Kommentarer

  • Svara Jennie 23 februari, 2012 at 20:36

    Så jäkla snyggt!!!

    [Svara]

  • Svara i min lilla lilla värld 23 februari, 2012 at 20:53

    JAg har ju en bit kvar om man säger som så

    [Svara]

  • Svara LillaJag 23 februari, 2012 at 20:54

    snyggt!!!!… min är helt den motsatte… helt plötsligt är jag typ skengravid och magen ser ut som en stor svullen pilatesboll…

    !!

    [Svara]

  • Svara Nina 23 februari, 2012 at 20:59

    Fantastiskt resultat! Jag undrar hur länge du rekommenderar att intervallpassen bör vara om man kör tuffa intervaller 3 ggr i veckan?

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    20 minuter max tycker jag.

    [Svara]

  • Svara Jenny 23 februari, 2012 at 21:22

    Wow! Måste bara fråga. Jag ska börja träna på gym nu och köra olika pass. Förut när jag tränade brukade passen ofta avslutas med sit-ups. Skulle du rekommendera mig att skippa detta? & hur hanterar jag det? (har också två täta graviditeter bakom mig och Den yngsta är 15 mån. Jag har inte tränat så mycket på tre år).

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Då skulle jag stå i plankan och verkligen suga in naveln istället. Prova att lyfta en fot eller ett be då och då samtidigt som du låser höften ordentligt och inte rör den.

    [Svara]

  • Svara Caroline - anderssonare 23 februari, 2012 at 21:52

    Riktigt snygg mage!!

    Men är det plankan som är bäst för platt mage då? Eller har du någon sån där superövning? 🙂

    [Svara]

  • Svara Anna - Trend o träning 23 februari, 2012 at 21:53

    GRYM form! 🙂

    Tyvärr kan inte alla ”planka” sig till en sån mage. Trots bra kost, plankor så gott som dagligen och låg andel underhudsfett kan jag aldrig få en sån mage på egen hand. Det krävs en operation för att magmusklerna är så uttänjda och ett navelbråck dessutom. Rutor känns inte som något måste, men att slippa se gravid ut.. 🙁

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Nej, tre graviditeter varav en triiling och en tvilling är sjukt tuff för kroppen. Jag hoppas så att du kan få hjälp! Jag brukar hänvisa till dig när tjejer med delade magmuskler undrar.

    [Svara]

  • Svara mammaspring 23 februari, 2012 at 22:16

    Shit vilken mage… ska försöka träna till mig ens en liten uns av dina rutor!

    [Svara]

  • Svara MammaMört 24 februari, 2012 at 11:57

    Så peppande! Tack för att du inspirerar så många! 🙂

    [Svara]

  • Svara Sandra 24 februari, 2012 at 12:06

    Åh jag vill också ut på andra sidan. Känner mig tokgravid när jag ser din bild. Jaja, det finns tid sen. Är i v 28 nu så det går framåt i alla fall. Dessutom ska vi till Stockholm idag och gå på Vapiano och kolla på en Bugaboo Donkey. Så lite kul har man trots avsaknad av magmuskler! Du är grym! Kram!

    [Svara]

  • Svara clara 24 februari, 2012 at 18:13

    Hm nej jag tycker du ser ut som en man och gillar när magen är lite rundare. Men det är vad jagtycker och ingen kritik. Min mage ser ut som en dagklump och har alltid gjort det 🙂

    En del tjejer har inte förutsättningar att få ”sexpack” och inte blir jag gladare för det.

    [Svara]

  • Svara Pernillaheterjag 24 februari, 2012 at 22:36

    Inspiration!!!!

    [Svara]

  • Svara kebecka 1 april, 2012 at 09:34

    WOW! du är grym!

    [Svara]

  • Lämna kommentar