Träning

Dagens Träning

Elin lämnade Hugo hemma hos pappa Christer och Sixten fick äta middag hemma med Hans och Tom medan vi körde hårt på gymmet. Vi fick till ett bra helkroppspass med fokus på funktionalitet och stabilitet. Okej att vi inte använder de tyngsta vikterna på gymmet men det är nog ingen som kan ana att vi födde barn för två månader sedan!

Dagens pass:

Uppvärmning: jogging 10 min till SATS

Sittande rodd: 30kg 20 reps
Superset med Knäböj med 6-kilosstång på raka armar 20 reps

Frontböj 20kg
Superset med Benpress 40kg 10reps+10sek i 90grader+10reps+10sek i 90grader

Step up på bänk 8kg 10reps/sida
Superset med djupa knäböj till hammercurl upp till axelpress 8kg 10reps

Utfall med hantellyft åt sidan i nedersta läget 5kg 10 reps

Sidoplanka med hantellyft i halvcirkel 15 reps/sida

Avslutning: 10 min jogging hem från SATS

Nu efteråt är jag lite öm i axlarna och lite skakis i benen. Det ska bli spännande att se om jag får någon träningsvärk imorgon. För övrigt är även planen att sätta klockan på ringning i morgon och köra ett spinningpass 06.45…. Vi får väl se hur Sixten behagar sova inför det. I natt sov han hela natten i sin vagn, det funkar jättebra. jag provar i natt igen. Det är lite jobbigt att lägga tillbaka honom efter varje amning men å andra sidan får jag mycket bättre kvalitet på min sömn när jag inte får massa sparkar i magen.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

Skriv kommentar

  • Svara Malin Pousette 8 oktober, 2009 at 23:41

    Tack för den fina kommentaren!! Det kom kanske något sent men ibland hinner man helt enkelt inte med allt när man har en liten att passa på (:
    Vad kul att du har kommit igång riktigt med träningen nu! Jag har börjat lite lätt med några danspass, som du skrev det är nog ingen som kan tro att vi har fött barn för två månader sedan 😉
    Jag önskar er en fin helg (:

    [Svara]

  • Lämna kommentar