Träning

Dagens träning

Istället för att gå en runda utan ett egentligt mål, förutom att ta sig hem vill säga, hade Sixten och jag ett mål för vår powerwalk idag, ICA Maxi i Nacka. Dagens uppdrag var att beställa tårtor till vårt kalas på lördag. Kärleken är ansvarig för porslinet (ska hämtas på en restaurang) och alkoholen (redan inköpt på Systemet, mycket blev det) och Sixten och jag utsågs till tårtansvariga. Vi valde ut tre olika tårtor och beställde text på två av dem. Bilder kommer efter kalaset såklart. Men när jag berättade för Hans vad det skulle kosta menar att han att det är för billigt och att konditorn måste ha missuppfattat storleken på tårtorna. Jag får väl ringa imorgon och dubbellkolla så att vi inte får små bakelser.

Tid: 120 min
Sträcka: 11 km

Efter några timmars mys i soffan gick Sigge och jag bort till SATS för att överlämna Sigge till sin pappa och avverka veckans sista styrkepass. Jag hade precis provat igenom alla jeansen och var såklart extra motiverad att träna benen.

Dagens övningar:

Knäböj: 20, 40, 40, 40kg* 10 rep
Utfall i smithmaskin: ingen vikt, 10, 10, 10kg* 10rep/ben
Step up på bänk kombinerat med axelpress, hantellyft åt sidan, hammercurl (1 set per övning): 4 kg* 10 rep/ben
Utfallsgång utan belastning
Benspark Dropset (sänk vikten och kör en omgång till utan att vila mellan): 25 (15), 20 (15), 20 (15), 20 (15)kg*15 rep i första set, 10 rep i droppet
Höftlyft på steplåda utan belastning: 10 rep*3

Ska bli spännande att se hur höfter och rumpa reagerar på utfallen imorgon.

Efter det näst sista gympasset (BF) innan Sixten föddes (Bf+6)

Efter det näst sista gympasset (BF) innan Sixten föddes (Bf+6)

Previous Post Next Post

You Might Also Like

Skriv kommentar

Lämna kommentar