Träning

Dagens Träning

Idag har jag ont i framsida lår, rumpa, baksida lår, insida lår, övre delen av ryggen, brösten, triceps… o.s.v. Det känns skönt!

Efter en lugn och mysig frukost med nybakade baguetter, juice och gröt tog vi färjan över till Södermalm och gick sedan i lugnt mak upp till dansskolan där Tompa kör streetdance. Sedan fortsatte Kärleken och jag i snabbt tempo runt Årstaviken.

Tid: 120 min

Klockan 16 var det dags för mitt spinningpass med Yvette på SATS i Sickla. Jag känner mig lite stabilare i höfterna och kontrollen över magmusklerna börjar förbättras. Men det krävs mycket koncentration för att hålla iordning på kroppen än så länge.

Cykel 55
Tid: 48 min exklusive uppvärmning och nedvarvning
Medelpuls: 170 (1 slag högre än förra passet)
Maxpuls: 185 (samma som förra passet)
Kaloriförbrukning: 533 kalorier

Kände mig starkare under dagens pass jämfört med förra söndagen även om det är apjobbigt. Jag försöker att pressa mig så mycket jag kan. Spinningcykeln är ju ett perfekt redskap för medel- och högintensiv konditionsträning eftersom jag inte kan springa än. Min bäckenbottenmuskulatur är fortfarande väldigt svag och kan inte hålla mot kraftiga stötar. Men en positiv nyhet är att mina blödningar sedan förlossningen helt har avtagit sedan en vecka tillbaka vilket är ett tecken på att livmodern har läkt klart!

Min träningsplanering för den kommande veckan ser ut som följande:

Måndag:
Powerwalk 60 min
SatsBaby 55 min
Tisdag:
Powerwalk 120 min
Styrketräning
Onsdag:
Powerwalk 160 min (2*30 samt 100 min)
Torsdag:
Styrketräning
Fredag:
Vila/Promenad
Lördag:
Vila
Söndag:
Powerwalk 100 min
Spinning 55 min

Vi får se om Sixten tycker att det låter som en bra plan och att resten av familjen håller med?!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

Skriv kommentar

Lämna kommentar