Lofsan

Dagens övning

Jag vet att jag tjatar mycket om hur viktigt det är att jobba med sin bålstyrka men jag menar verkligen allvar. Om du har en stark bål blir det lättare att träna benen, blir du snabbare på att springa, får du en bättre hållning och OM du är ute efter de där magrutorna så är bålstyrkan avgörande. Bålstyrka får du inte av att göra situps eller crunches. Bålstyrka är svår att definiera men det syns om du har den eller inte. Det spelar ingen roll hur stark du är; det finns alltid en nivå till att jacka upp mot. På filmen visar jag stegvis från att bara pendla med foten i bandet till att lyfta handen. Välj svårighetsgrad själv och prova!

[videofyme id=”1055979″ width=”500″ height=”320″]

Previous Post Next Post

You Might Also Like

12 Kommentarer

  • Svara sophia 19 mars, 2013 at 17:41

    Ska prövas imorgon!!

    [Svara]

  • Svara Sara 19 mars, 2013 at 19:18

    Jag undrar om man kan också göra det på boll om man saknar band.

    [Svara]

  • Svara Helena 19 mars, 2013 at 20:19

    Såg lätt ut! Antar att det inte kommer vara det :-). Ska testa vid tillf.
    /Helena

    [Svara]

  • Svara Rund är också en form! 19 mars, 2013 at 21:01

    Jag sitter här och fnissar. Inte åt dig! Jättecool övning! Men jag fick upp en film i mitt eget huvud där jag försöker göra den…. Hehe! 😉

    [Svara]

  • Svara Hannilove 19 mars, 2013 at 22:38

    Du ser sjukt smidig ut! Och stark såklart! 😀

    [Svara]

  • Svara Carina 20 mars, 2013 at 07:16

    Det ser så roligt ut, får sån lust att prova men har inte tillgång till Trx band. Du ser som vanligt stark ut när du visar olika övningar!

    [Svara]

    Helena Reply:

    Bygg din egna trx! Googla på hur. Kostar ca 300 kr. Blir inte lika bra, men helt ok.
    Lycka till.
    /Helena

    [Svara]

    Carina Reply:

    Tack för tipset!

    [Svara]

  • Svara 3mamma 20 mars, 2013 at 10:44

    Hoppas att ALLA personliga tränare skulle fokusera lika mycket på bålstyrka. Har efter många års ”felaktig” träning nu en lång väg tillbaka, min svaga bål har ställt till det rejält för mig… Men nu är det coreträning som gäller!!!

    [Svara]

  • Svara Lisa 20 mars, 2013 at 11:00

    Tack återigen för att du lägger ut så bra övningar! Körde denna på gymmet idag å jag kom till att flytta fram foten, att lyfta handen blir nästa steg! Sjukt jobbig övning å då är jag ändå hyfsat vältränad!
    Har du fresten nån bra övning för nedre delen av magen? Tycker det är svårt att komma åt de musklerna då sidomusklerna eller övre delen av magen är starkare å gärna ” tar över”….

    [Svara]

  • Svara Carine 20 mars, 2013 at 13:32

    Jag testade denna övning på lunchen och såg absolut inte så graciös ut haha, den var ju urjobbig och svår fick inte riktigt till det. Men nu har jag fått en ny utmaning 🙂

    [Svara]

  • Svara Anna 20 mars, 2013 at 23:01

    Fått så mycket inspiration från din sida på många bra och varierande övningar men denna har hitills varit den värsta. Tusan så jobbig, en riktig killer. Tack!

    [Svara]

  • Lämna kommentar