Lofsan

Däckade!

Efter jobbet körde Hans och jag ett sjuhelsikespass i gymmet. Bara kettlebell och två varv på tre pyramider med svingar. Några av mina PT-kunder vet vilket pass jag menar och kan sätta sig in i hur trött jag blev. Ni andra får hålla er till tåls, kanske lägger jag upp filmer med pyramiderna på, vi filmade idag i alla fall.

Efter en dusch kröp jag ner i sängen och till och med somnade. Jag blir ofta sömnigt trött när jag har tränat hårt. När jag var föräldraledig med barnen så kunde jag gå och sova med dem mitt på dagen efter att vi varit på gymmet. Inte så lätt längre. Jag vaknade 1915 och då förberedde Hans barnen för natten. Snopet!


Invigde nya outfiten från Röhnisch, ovant att inte ha tajt linne. Jag väntar på nya Merrell barfotaskor, mina används både när jag tränar och jobbar så de är välanvända, men älskade.


Sixten blev hämtad av morfar och de gick själva till parken och sedan köpte de glass. Morfar sa att det var skönt att umgås med vettigt folk för en gångs skull. 😉

Previous Post Next Post

You Might Also Like

Skriv kommentar

  • Svara Julia 12 september, 2012 at 21:10

    Ja, vore jättekul att få se upplägget på passet!
    Ser fram emot tuffare träning framöver i takt med att bebisen växer, kul med inspiration!

    Måste fråga dig angående magträning och magmuskeldelning. Är det ok med ”små crunches”, och ”omvända crunches” (de där du ligger med benen upp i luften och gör små små lyft upp med rumpan).
    Har testat ett mamma-baby pass på en anläggning men är lite förvånad över övningarna. Vad anser du?

    (Och tack för en välskriven och inspirerande blogg!)

    [Svara]

  • Svara i min lilla lilla värld 12 september, 2012 at 21:27

    Ush! Jag körde svingar i mitt tabatapass idag. Jag tror jag hatar dem!

    [Svara]

  • Svara Mari 12 september, 2012 at 21:42

    Hej Lofsan! Tack för en bra blogg! Skulle vilja fråga dig vad du vet om träning vid foglossning? Är gravid med mitt andra barn i v. 11 och börjar redan få känningar. Skulle vilja göra vad jag kan för att de inte förvärras men det råder tyvärr stor brist på kunskap kring detta. Har haft träningsuppehåll på 3-4 v pga illamåendet men är utöver det hyfsat bra tränad.

    [Svara]

  • Svara Sofia 12 september, 2012 at 21:46

    Vad skönt att du också tyckte det var jobbigt:) Sjuhelsikespass! Vad skönt att du kunde vila efter, hade jag också behövt;)

    [Svara]

  • Svara Annah 12 september, 2012 at 21:55

    Körde pyramid med vikter igår och det var grymt jobbigt!

    [Svara]

  • Svara Louise Kjellberg 12 september, 2012 at 22:47

    Oh ja jag vet precis hur det känns och det ar inte bara foten som gjorde att jag haltade idag 🙂
    Däremot ska jag göra om det i morgon. och på söndag. Nu jädrar!

    kramar

    [Svara]

  • Svara Carine 13 september, 2012 at 08:25

    Nu blir jag nyfiken!! Detta pass vill jag ha en hint om , låter som ett pass i precis min smak 🙂 Jag har inte kört så mycket med kettelbells innan heller så nya tips är alltid välkommet

    [Svara]

  • Svara Amanda 13 september, 2012 at 08:44

    Verkar tufft men kul!! 🙂

    [Svara]

  • Svara Lilltaxen 13 september, 2012 at 18:24

    Låter som en film jag verkligen vill se:) apar efter dina övningar i gymmet jämt och har verkligen fått inspiration i styrke/pulsträningen!

    [Svara]

  • Svara Kristin 13 september, 2012 at 22:55

    Åh, har precid köpt en kettelbell för min hemmaträning då jag är mycket själv med 3 barn. Vill väldigt gärna se tips på detta….

    [Svara]

  • Svara Anna R 14 september, 2012 at 08:02

    Aj aj, det där känner jag visst igen från gårdagens PT-timme… Nära-döden-jobbigt pass. I dag är jag totalt invalidiserad. Tack Lovisa 🙂

    [Svara]

  • Lämna kommentar