Träning, Videobloggar

Coreträning på boll med enarmsövning – video

Att göra en övning liggandes på pilatesboll istället för bänk ökar engagemanget av coren. Om du dessutom bara kör en sida taget blir det ännu större balansmoment. Välj en hårt pumpad boll och ha rumpan i luften men med en rak linje från knä genom höften och ryggen. Jag hade ingen mindre boll så då flyttade jag upp fötterna istället. Är du helt ny med att träna på pilatesboll tycker jag att du ska börja med lite lättare vikter och jobba med båda händer samtidigt. Är du van vid ”grundövningen” sedan tidigare kan du prova med en arm direkt.

 

[videofyme id=”703488″ width=”500″ height=”320″]

Previous Post Next Post

You Might Also Like

2 Kommentarer

  • Svara Sofia 9 december, 2012 at 23:08

    Hur ska huvudet vara? Uppåt som när du kör höger arm eller förlängning av ryggraden som vid vänster? Jag vet inte om det bara ser annorlunda ut, fast du gör samma… Men jag tyckte det såg olika ut. Bra inspo annars!

    [Svara]

  • Svara anneli 10 december, 2012 at 11:23

    Äntligen köpt ett begagnat löpband på blocket och så har jag boll och vikter….nu ska här köras…

    http://lifeincerise.wordpress.com/

    [Svara]

  • Lämna kommentar