Lofsan, Träning

Chinsträning

[videofyme id=”572335″ width=”480″ height=”270″]

Det blev långt ifrån nytt rekord idag. Jag är så himla känslig för greppet och det funkade inte idag. Sats Hornstull har riktigt bra stång för mig med små händer att hänga i. Bara att nöta vidare.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

Skriv kommentar

  • Svara Sandra 15 juli, 2012 at 13:33

    Hej, jag har en fråga angående träning när man är sjuk. Jag har vart förkyld i 1,5 vecka, har bara snuva och inte ont i halsen. Har läst på nätet att man kan träna, men bara försiktigt och inte något där man får för hög puls. Undrar om du har några tips på hur man kan/bör träna i en sådan här situation? Jag har en vän som jobbar på Hjärtintensiven på Sahlgrenska och hon sa att man absolut måste ta det lugnt när man är ”halvsjuk” då de fått in flera unga patienser med hjärtmuskel inflammation, vilket skrämde upp mig en del….

    [Svara]

  • Svara Veronica Utterström 15 juli, 2012 at 17:02

    Hej!

    Chins är en sån bra övning ! Bra jobbat ! ! Du är så stark. Själv övar jag på denna övning, jag har som mål att orka 10 st…jag går sakta framåt 🙂

    [Svara]

  • Svara Susanne 15 juli, 2012 at 22:21

    Hej, måste framför allt säga att du gör väldigt fina chins! 🙂 bra där! Själv har ja kunnat göra Max 6-7 st. Men har nu en son på 5 mån, så orkar 1,5 st nu. Precis efter graviditeten orkade ja inga. Men såg ditt klipp om magövningar. Att man inte ska göra crunches efter en graviditet. Men då undrar ja om man kan göra trx övningarna istället? Eller är det inte samma slags övning med raka muskler. Hade ganska starka magmuskler innan, fast dom inte syntes. Vilka magövningar kan ja göra för att stärka upp magmusklerna igen?! Vore jättetacksam för svar! Härlig blogg! Med vänlig hälsning, Susanne ps! För övrigt har ja styrketränat ganska mycket innan graviditeten om det skulle hjälpa med frågan ds.

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Vilka trxövningar menar du?

    [Svara]

    Susanne Reply:

    Magövningarna. Som du har på dina videos! När man drar in benen mot magen. Å åt sidan med.

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Ja, de är övningar för de inre magnusklerna medan crunches är för de yttre.

    Susanne Reply:

    Okej..men då tränar ja bara mage på trx, om ja inte gör magövningen med höftböjaren. Men det finns inga andra Magövningar ja kan köra? 🙂 när kan man börja göra vanliga crunches? Mvh Susanne

  • Svara Susanne 16 juli, 2012 at 19:25

    Tack så mycket för råden om magträning! Ska prova dessa övningar 🙂 Tack

    [Svara]

  • Lämna kommentar