Lofsan

Chinspass

Efter en heldag på Rosa Skrot med mina PT-kunder, ett par timmar lek i parken med gräbsen och mellanlandning hemma är jag nu på väg till ett gym inne i city för en ”egen timme”. Dörren är tung att öppna efter många timmar i gymmet med jobb men för att öka min motivation till min egen träning fokuserar jag extra mycket på sånt som jag tycker är extra roligt. Ikväll väntar ett chinspass med grymma tjejer, mycket lustfyllt med andra ord. Jag pulserar min chinsträning i olika perioder med fokusområden. Just nu är jag inne i en prestationsperiod vilket innebär att jag jobbar med så många repetitioner fria chins som möjligt i varje set upp till totalt 100 stycken. Jag har kört en period med excentriskt fokus precis, när man bara fokuserar på den bromsande fasen på vägen ner. Jag är alltid lite pirrig inför chinspassen eftersom jag blir så trött men det är å andra sidan en grym känsla att verkligen ta ut sig både fysiskt och mentalt.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

1 Kommentar

  • Svara FruNeroLindström 11 september, 2013 at 06:54

    Jag har som mål att lära mig göra chins nu efter min andra graviditet.
    Vad har du för tips, hur börjar jag, vad ska jag tänka extra på? För visst är det inte bara styrka utan även mycket teknik?

    Tack för alla inspiration.
    ///Malin

    [Svara]

  • Lämna kommentar