Lofsan

Cardiass

Alltså, hela min måndag har varit en enda lång smärtcykel i min rumpa. Igår körde jag och min syster vad jag kallar för Cardiass-pass. Ett cardiass-pass innehåller kondition (cardio) och rumpträning (ass) och allt görs i ett enda långt flöde. När mina PT-kunder kör Cardiass brukar jag lägga upp pass med 8 övningar/moment men när jag själv kör så hinner jag 10 övningar eftersom jag inte behöver gå igenom några instruktioner mellan övningarna.
 
 Vårt Cardiass igår, som orsakade mycket svett då och i dag tårar bestod av 10 stycken övningar som alla görs 8*20 sekunder vardera med 10 sekunder vila. Det är 1 minut vila mellan varje övning så hela passet tar 50 minuter.
 
 Löpning 2 i lutning 17 km/h
 Löpning 15 i lutning 11 km/h
 Gång 15 i lutning 7,5 km/h
 Roddmaskin 1:50/500 meter
 Utfallsgång med 2,5 kilo viktplatta på raka armar över huvudet
 Burpees med 6 kilo medicinboll
 Grodhopp
 Enbensstepup på box
 Borzowhopp
 Löpning 2 i lutning 16 km/h
 
 Inget ger mig så mycket träningsvärk som dessa typer av pass och aldrig känns rumpan så fast som den gör med träningsvärk i.
 
 


Jag hade sällskap till gymmet av en liten herre som plockat fram sina vår- och sommarkepsar. Jag älskar att Sixten är så intresserad av kläder och accessoarer! Jackan är en av mina all time-favoriter från Ralph Lauren. Jag köpte en varsin till Sixten, Baxter och Tom
  Supercoola!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

10 Kommentarer

  • Svara Natten 14 april, 2014 at 20:38

    Ni kör alltså 1 hel omgång tabata/ övning, 8 * 20 sek/ 10 sek per övning innan ni vilar en minut och sen gör likadant med nästa övning? Grymt pass!

    [Svara]

  • Svara Lena-Maria 14 april, 2014 at 21:48

    Vad betyder löpning 2 resp löpning 15?

    [Svara]

    Natten Reply:

    Jag tror det menas att lutningen pålöpbandet ska vara 2 grader osv.

    [Svara]

  • Svara Natten 15 april, 2014 at 05:36

    Glöm infundering, läste slarvigt. Ser ju att det är så nu

    [Svara]

  • Svara Maria 15 april, 2014 at 12:32

    Har inte tillgång till löpband men allting annat. Tips på vad jag ska ta i stället? Enbart rodd kanske?

    [Svara]

  • Svara Fia 15 april, 2014 at 17:25

    Hej Lofsan, jag vet att du skrivit om gravidträning ett antal gånger förut men vet inte om du svarat på om det går bra att träna crossfit när man är gravid? Jag är precis i början av min graviditet och är van att träna hårt 5-6 pass i veckan med en blandning av crossfit, intervallöpning/spinning som är högintensivt och längre konditionspass med lägre intensitet. Hur rekommenderar du att jag anpassar min träning framåt? Mycket tacksam för svar! o tack för att du alltid är grymt inspirerande 🙂

    [Svara]

  • Svara Isabelle 15 april, 2014 at 18:48

    Hej! Vill börja med att säga att din blogg är grym! Läser den varje dag! 🙂 Min mamma är 49 år och har varit sjukskriven i några veckor nu men precis börjat jobba igen. Hon har haft ont i kroppen och lederna i flera år pga tungt jobb. Jag tränar flera gånger i veckan och vill nu hjälpa henne att komma igång. Finns det några speciella träningsformer som skulle passa henne? Eller några speciella övningar? Skulle vara väldigt tacksam för tips så jag kan hjälpa henne 🙂 Kram!

    [Svara]

  • Svara Ida 15 april, 2014 at 23:00

    Vad menas med enbensstepup ? 🙂

    [Svara]

    Johanna Reply:

    Jag googlade, det finns här: http://www.topphalsa.se/artiklar/Trana-hemma/Kom-i-form-pa-en-kvart/ 🙂

    [Svara]

  • Svara Johanna 23 april, 2014 at 17:05

    Körde passet idag! Härlig känsla i benen och för konditionen. Drygt 4 minuter för varje övning gick väldigt fort trots totalt 10 övningar. Vissa övningar tyngre än andra. 15 % lutning var exempelvis omöjligt för mig, och jag körde istället på 10 %. Och grodhopp var verkligen min svaghet!

    [Svara]

  • Lämna kommentar