Lofsan, Träning, Videobloggar

Brutalbänk och Upphopp på låda

[videofyme id=”573443″ width=”480″ height=”360″]

Brutalbänk kan beskrivas som hängande situps. Precis som vanliga situps så tränar övningen i första hand höftböjaren och de raka magmusklerna. Man får inte plattare mage av brutalbänk eftersom det är de inre magmusklerna som har som funktion att hålla in midjan men du blir starkare i de raka magmusklerna av brutalbänk. Övningen är bra för löpare och om du dessutom supersettar den med en spänstövning som jag gör så får du grym träning för bål och hela underkroppen.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

Skriv kommentar

  • Svara Jennie 16 juli, 2012 at 16:43

    Hej!
    Gillar din blogg skarpt, får så himla mycket inspiration:) Just nu är jag gravid i v 34 men bebisen kommit ska jag köra igång, lugnt i början såklart:)
    En liten fråga bara; jag köpte precis ett par Merrell pace Glove och undrar om du kör med strumpor i, tycker jag har skymtat strumpor på bilderna:) (dom rekommenderar ju att vara barfota) men funkar det lika bra med strumpor? Använder du dina MErrell endast inomhus eller kör du utomhuslöpning i dom också?
    Hoppas du har tid att svara.
    Tack för en superblogg!!

    Mvh Jennie

    [Svara]

  • Svara Sara 16 juli, 2012 at 17:09

    Jag undrar om du har tips på bra övningar som tränar baksidan av låren. Tack för en super bra blogg! Du är grym!
    Kram

    [Svara]

  • Lämna kommentar