Lofsan

Bodybuilding a la Torekov

Den här veckan bara försvann i ett nafs och jag kom på idag att jag ju inte bloggat på länge!
 
 Tillsammans med alla mina coacher i Lofsangruppen anordnar jag ett stort träningsevent nere i Torekov i helgen. Vi har haft supermycket att göra inför helgen men nu när alla våra klienter checkar in på Torekov hotell så är allt förberett och klart. Så härligt!
 
 De flesta av oss coacher åkte ner till Torekov i går för att i lugn och ro förbereda allting och ta emot leveranser av träningsutrustning. Vi har beställt skivstänger och viktplattor till våra workshops från Eleiko och Idrottscentrum i Halmstad som de har skickat hit till hotellet, så snällt!
 
 Imorse, innan Torekov hotells fantastiska frukostbuffé, körde vi ett klassiskt bodybuildingpass nere i hotellets egna gym. Galet starka coacher!
 
 Syfte: ökad genomblödning muskulärt, känna sig stark, få utlopp av stresshormoner, ha roligt
 
 Huvudfokus: rygg och axlar i drag och press-moment
 
 Så här la vi upp passet:
 
 Skivstångsrodd med handflatorna framåt (supinerat grepp)
 Bicepscurl med stång
 Axelpress med stång
 Latsdrag i maskin
 Utåtrotation med gummiband för rotatorcuffen
 Tricepspress i maskin
 
 Vi körde alla övningarna i en följd med 12 repetitioner på varje och 2-3 minuter vila mellan varje. Vi hade så tunga vikter att vi knappt orkade 12 repetitioner.
 
 Sen gjorde vi en så kallad ”dropset”, där man gör så många repetitioner man orkar på varje vikt innan man sänker vikten och fortsätter på övningen.
 
 Hantellyft åt sidan (för axelns utsida)
 
 10 kg
 9 kg
 8 kg
 7 kg
 6 kg
 5 kg
 4 kg
 3 kg
 2 kg
 1 kg
 
 Efter sista vikten vilar man 2 minuter och gör allting två omgångar till med 2 minuter vila. Dropset är ett kul sätt att trötta ut muskeln på samtidigt som det är bra teknikträning!
 
 


Ida och Elin, mina coacher.


Ida och Teresa!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

Skriv kommentar

Lämna kommentar