Lofsan

Benträning, proteinpulver och gruppträning

Vad roligt att ni gillar vår PT-skola som Jessica Almenäs och jag kör på Nyhetsmorgon! Idag körde vi tre benövningar som också engagerar överkroppen i stor mån, diskuterade proteintillskott och jämställde fenomenet att välja träning efter gymmets gruppträningsschema med att boka en resa utifrån avgångstavlan på Arlanda. Först bestämmer du dig för vad du vill utveckla/bli bättre på, sen väljer du den träningsform som tar dig dit.

Som vanligt lägger jag upp hela avsnittet här i bloggen så fort som det finns på TV4play. Så länge får nu gärna ställa frågor här i kommentarsfältet och på Twitter under hashtag (#)nymopt.


Snart ska jag och gräbsen åka iväg på deras kusins 4-årskalas och i eftermiddag blir det ett par timmars jobb på Rosa Skrot för min del.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

8 Kommentarer

  • Svara Sofia L. 17 februari, 2013 at 13:07

    Förklara gärna lite mer det här med att andas och ”suga in naveln”. Jag tyckte du sa något om att inte trycka ut magen men är det inte just buktryck (andas in och spänna ut) man ska ha vid tex knäböj? Och sedan undrar jag om det var någon särskild anledning till varför ni körde raka mark mot en vägg?
    Bra att du tog upp det här med att sätta mål och sedan välja träning efter det. Det tog ett par år innan jag fattade det :).

    [Svara]

  • Svara Helena 17 februari, 2013 at 13:30

    Bra inslag som vanligt – älskar att de har valt dig som är så klok! 🙂

    [Svara]

  • Svara Hanna 17 februari, 2013 at 15:45

    Tack!
    För fantastisk pepping på bloggen och bra inslag på Nyhetsmorgon. Din blogg ger mig pepp varje dag o ger bra tips o idéer. Men jag undrar lite hur du/ni lyckas få ihop vardagen? Det känns som ni har många järn i elden o när ni inte jobbar o tränar tillbringar ni kvalitativ tid med era barn. När hinner ni med allt det vardagliga somtvätt, handling, städning, matlagning osv.
    Hanna

    [Svara]

  • Svara Victoria 17 februari, 2013 at 20:04

    Du är så snygg och så enormt inspirerande!!!

    [Svara]

  • Svara Malin 17 februari, 2013 at 20:21

    Tack för all inspiration! Det är så roligt att läsa din blogg och följa dig på söndagar! Jag vill bara säga tack!

    [Svara]

  • Svara julia 17 februari, 2013 at 21:39

    Hej!
    Din blogg är himla grym, riktig inspiration man får! 🙂 Sukt snygg linne du har på dig där., vart kommer det ifrån!?

    Kram

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    TACK!!

    Det är från Röhnisch och finns i webshopen och butiken på Norrlandsgatan.

    [Svara]

  • Svara Therese 18 februari, 2013 at 14:37

    Hej!
    Jag har en fundering kring benträning, i detta fall mina knän.
    Känner att jag behöver bli starkare runt knäna? Hur gör jag då? Vad ska jag tänka på då?
    Är det benböj och sådant som gäller? För det är av dem jag får lite ont.
    Kram Therese

    [Svara]

  • Lämna kommentar