Lofsan

Barfotaskor från Merrell

I morse var jag på pressvisning hos Merrells PR-byrå.

Jag fortsätter att tjata om hur såld jag är på Merrells barfotaskor. Jag fick frågan om vad jag tycker om Nike Free som också ska vara en barfotasko men i min värld är det ingen riktig barfotamodell. Nike Free är en sko med delad sula, ofta helt platt jämfört med Merrell som har den fotsuleliknande Vibramsulan. Det först när man testat de båda som man faktiskt förstår skillnaden.

När man börjar träna med en barfotasko ska man ta de lugnt i början och bara springa några minuter. Öka sedan några minuter varje pass och var beredd på träningsvärk.


Av de tre skorna till vänster är de två övre barfotaskor. De två till höger är faktiskt i barnmodell. Den övre blå finns i herrmodell också. Fatta vad grymt att Hans och Sixten kan matcha barfotaskor i sommar!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

5 Kommentarer

  • Svara jennie 19 april, 2012 at 00:21

    Hej. Vad menas med barfotasko? Är det att det är nät o luftigt?

    [Svara]

  • Svara Danijela 19 april, 2012 at 06:59

    Jag kan förstå argumentet med att löpsteget blir bättre med en barfotasko ( finns förklarat i denna video exempelvis: http://www.youtube.com/watch?v=t7mELaYQ-uI&feature=youtube_gdata_player )
    men med detta sagt passar barfotaträning inte alla TROTS att det är så vi är skapa. Det finns argument mot skon och barfotaträning. Själv fick jag begynnande hälsporre efter ett år med barfotaträning. Det är bra att se över argumenten innan man köper skon tycker jag.

    [Svara]

  • Svara Emma 19 april, 2012 at 08:41

    Jag har fått för mig att en del med barfotaskorna är att ha så litet dropp mellan häl och tår i sulan?

    Jag har själv kikat på Inov8s skor, har du testat dom eller hört något om dom?

    [Svara]

  • Svara Emma 19 april, 2012 at 09:50

    Hej Lofsan!

    Tack för att du skriver om barfotaskorna! Jag är supersugen på ett par merrell, men tvekar eftersom jag inte hittar någonstans man kan prova skorna där jag bor (alltså bara köpa på nätet). Jag vill framförallt använda skorna till träning inomhus, inte så mycket löp, eftersom jag har en knäskada som inte tål det ännu.

    Är Lithe Glove en passande sko för inomhusträning? På vilket sätt skiljer sig behovet av skon för träning istället för löp (vilka features ska jag vara uppmärksam på)? Hur tänker du omkring att använda barfotaskor med en knäskada (korsband och knäskålssena som operarerats ett par gånger på grund av att knäet går ur led.) Hur märker du att din egen träning och kropp förändrats sedan du startade med barfoaskor. Det vore en enorm hjälp för mig om du hade lust att dela dina tankar och erfarenheter!

    Tack för en kanonblogg – du är min favis!

    Mvh,
    Emma

    [Svara]

  • Svara Sara 20 april, 2012 at 07:17

    Hej! Kan man använda barfotaskor fast man pronerar?

    [Svara]

  • Lämna kommentar