Lofsan

Bålträning på boll och med hantel

Ett av de enklaste sätten att träna bålen på är att göra armhävningar. Om man vill avancera dem kan man använda en pilatesboll och även extra redskap som en medicinboll. Ju mer instabilt underlag, desto tuffare för bålen. Ytterligare en effektiv bålövning är sidoplanka med armrotation. Även den kan man avancera med hantel.

Såna här övningar har jag lagt mycket krut på för att få den mage jag har i dag.

[videofyme id=”453095″ width=”480″ height=”270″]

Previous Post Next Post

You Might Also Like

5 Kommentarer

  • Svara sofia S 31 mars, 2012 at 07:46

    Tack för en inspirerande blogg 🙂
    Jag undrar om du har någon/några bra övningar som stärker nedre av magen, den ”gravida bullmagen” som lämnar efter en graviditet och som man göra hemma? Tack på förhand ! /sofia från Finland

    [Svara]

    Lofsan Reply:

    Alla bålövningar som jag visar tränar hela magen. Lägg krut på plankor och att suga in naveln!

    [Svara]

    sofia S Reply:

    tack tack ! bara att fortsätta kämpa då 🙂

    [Svara]

  • Svara Hanna 31 mars, 2012 at 09:35

    Hur många mellanmål äter du per dag? och brukar du variera de? Är det viktigt med mycket variation i sin kost ?

    [Svara]

  • Svara Anna 31 mars, 2012 at 09:49

    Jag undrar när videobloggen om varför man inte ska göra crunches och sit-ups när man varit gravid kommer upp?

    [Svara]

  • Lämna kommentar