Lofsan

Bålstyrka i filmformat

Jag är grymt nöjd med dagens träningspass. Det var inte så långt då jag fastnade i ett djupt samtal med Fia om utbrändhet. Eftersom jag varken varit överviktig eller utbränd men dagligen jobbar med tjejer som är något av det så försöker jag lära mig av personer runt mig som varit överviktiga och nu är normalviktiga och tjejer som varit utbrända men nu lever ett liv de tycker om. Vi kan lära oss så mycket av varandra om vi är beredda att ställa frågor och verkligen lyssna på svaren. Att våga fråga personer om hur de har handskats med sina utmaningar och spöken i garderoben är verkligen nyckeln till att kunna förstå och lära utan att behöva genomgå det själv. Jag älskar att lära mig nya saker och försöker lära mig något nytt av varje person jag möter.

Tillbaka till ämnet; bålstyrka it is och jag körde en favorit med skivstång idag efter 6 omgångar knäböj. Jag försöker köra kortare och fler pass per vecka nu för att vara säker på att träningen verkligen blir av. Lägre tröskel till passen helt enkelt!


Från dagens pass blir det en videoblogg om bålstyrka. Jag hojtar till på Facebook när den är klar!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

2 Kommentarer

  • Svara Karin 27 mars, 2014 at 19:54

    Åh va bra Lofsan med kortare pass. I mitt stressiga småbarnsliv kombinerat med jobb är det mycket lättare att ta tag i ett pass som inte är för långt. Då blir jag gärna sugen på ett till pass nästa dag igen 🙂 Ser fram mot filmen!

    [Svara]

  • Svara Charlotte 27 mars, 2014 at 22:58

    Hej Lovisa!
    Vill först tacka för all inspiration du ger! Jag är gravided mitt andra barn i v 13, här läst lite ang träning och mag träning som gravid men hat fortfarande frågor. Kan jag tränaren på något sätt när den blir större? Just nu syns det väldigt lite (ser mer lite rund ut). Läst om de inre magmusklerna och att de kan tränas men vad säger du? Ok till det? Tips på övningar eller har du skrivit om det förut (isf kan du hänvisa mig dit?) ? Hur långt in kan man träna magen som vanligt innan musklerna delas?

    Tusen tack för ev svar…

    [Svara]

  • Lämna kommentar